جمعه هفتم اردیبهشت ماه
فوتبال لیگ برتر در هفته چهاردهم؛

مسابقاتی که از رونق افتاد

در شرایطی لیگ برتر فوتبال وارد ایستگاه چهاردهم  شد که دیگر آن رونق گذشته را ندارد.

حذف سه تیم پرسپولیس و استقلال و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا، عملا لیگ را از رونق انداخت و بی روحی وعدم انگیزه در آن حکمفرما شد.

با این حال در هفته چهاردهم هشت بازی انجام خواهد شد.دیدارهایی که روح بازی را از تیم ها گرفته و بدتر از همه تماشاگر هم ندارد.

کاروان پرسپولیس در مشهد پیاده خواهد شد تا با تیم رنجیده پدیده مشهد دیدار کند، اما استقلال باید با مس رفسنجان مسابقه بدهند. مسی ها که این روزها بخت واقبال و شانس و ارائه بازی زیبا از سر و رویشان می بارد، گل بازی ها را باید در برخورد سپاهان و فولاد جستجو کرد. قطعا شاهد یک بازی کاملا فنی و با تاکتیک های متفاوت خواهیم بود؛ چون هر دو تیم صاحب سبک در فوتبال هستند.

برخورد نفتی ها هم جالب خواهد بود. نفت آبادان با نفت مسجد سلیمان هرچند که دو تیم حال و روز خوبی ندارند.

نساجی در خانه اش میزبان ذوب آهن است. نساجی از ان دست تیم هایی است که خوب بازی می کند، اما ذوب اخیرا راه و روش غلبه بر حریفان را خوب اموخته است. باید دید که در این دو دیدگاه متفاوت کدامیک پیروز میدان شناخته خواهد شد. فجرسپاسی در شیراز میزبان تراکتور سازی است. تراکتور این روزها از درون دچار مشکل است و انتقال این تیم به مجموعه تیم های مس هنوز قطعیت نیافته و چیزی به عنوان سند امضا نشده است. پیکان در زمین دستگردی تهران میزبان تیم الومینیوم اراک است. آلومینیوم از تیم هایی به  شمار می آید که اتفاقا در خارج از خانه بهتر از بازی در خانه بازی می کند.قطعا این مهم برای پیکانی که هنوز به ثبات نرسیده وبالا پایین زیاد دارد.شاید گفته شود که یک تیم جوان است، اما اینگونه نیست، ثبات تیمی به جوانی وپا به سن گداشته ارتباطی ندارد. گل گهر سیرجان در خانه اش حریف آسانی چون هوادار را پیش روی دارد. شاگردان امیر قلعه نوعی در اندیشه یک پیروری راحت ، توام با سیراب شدن درپی ثبت گل به اندازه راضی کننده.

دیدارهای هفته چهاردهم تا ساعاتی دیگر انجام خواهد شد، گرچه هیچ یک از تیم ها دل ورمق بازی با انگیزه را ندارند.

گزارش: اکبر عزیزی