چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

اولیایی: لیگ برتر باید فقط در دور رفت برگزار شود

کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران و پاس همدان در گفت و گویی با البرز ورزشی اظهار داشت: به اعتقاد من ما بدون داشتن سند مدرک کافی آنگاه اصلا نباید مسئولان فدراسیون فوتبال را متهم به اختلاس پولهایی کنیم که قبلا فیفا از بابت راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به دو جهانی قبلی و همچنین پاداش نقدی ویژه فیفا به تیم ملی در نظر گرفته شده است.

ما برای اثبات این موضوع نیز حتما باید سند و مدرک کافی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارائه نماییم. بعضی از افراد خاص و نیز رسانه های گروهی داخلی و یا خارجی هم با عنوان این مطلب همچنان قصد تشویش افکار عمومی برای تخریب موقعیت شغلی و شخصیت بعضی از مسئولان فدراسیون فوتبال هستند اما حالا خود بنده نیز با این کار کاملا نادرست و غیر قانونی اینگونه افراد هم کاملا مخالف هستم.

وی همچنین افزود: فعلا در مورد عملکرد احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه استقلال تهران نیز خیلی زود است تا به اظهارنظر بپردازیم، اما درباره عملکرد قبلی دکتر قریب و علی فتح اله زاده دیگر مدیران قبلی استقلال نیز این خود کارشناسان فوتبال ما هستند که باید نظر بدهند. ضمنا سعادتمند قبلا مدیریت مجموعه اختصاصی علی مرادیان را در استان همدان و شهرستان نهاوند در زمان ریاست مهندس هاشمی طبا بر عهده داشت که شامل پایگاه قهرمانی و استعدادیابی بعضی از رشته های مختلف ورزشی بود. همچنین در ارتباط با عملکرد سال های پیش مدیران استقلال باید بگویم بالاخره عملکرد مدیران اسبق برای هواداران روشن است به همین دلیل دیگر هیچ لزومی ندارد که درباره آنها به اظهار نظر بپردازیم.

اولیایی همچنین اضافه کرد: به عقیده من سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بعد از برطرف شدن کامل شیوع ویروس کرونا در ایران باید مدت چهل و پنج روز به تمامی تیم های داخلی فرصت فعالیت و نیز آماده سازی دوباره تیم های شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر کشور را بدهد. بازی های فصل بعدی لیگ برتر هم حتما باید به صورت مرحله دور رفت رسما برگزار شود نه رفت و برگشت چون من فکر می کنم که اگر اینکار هم رسما توسط سازمان لیگ اجرایی فدراسیون فوتبال رسما صورت بگیرد، خیلی بهتر و مناسب تر خواهد بود.

مدیرعامل سابق استقلال در پایان صحبتهایش گفت: در حال حاضر موضوع شیوع ویروس کرونا نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای جهان همچنان به عنوان یکی از مهمترین وقایع تاسف آور نامیده می شود. به همین دلیل اکثریت مسابقات مختلف ورزشی جهان رسما تعطیل شده است. بنده هم همچنان منتظر اعلام برنامه های شخصی سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه استقلال و نیز هیات مدیره این باشگاه هستم تا آنگاه ببینم مسئولان استقلال نیز چه برنامه هایی برای کل مجموعه ورزشی استقلال در نظر گرفته اند.

گفت و گو از: حسن امامقلی