جمعه هفتم اردیبهشت ماه

چندبرش از فوتبال

اتفاقات روز پیرامونی فوتبال از یک طرف و در پیش بودن مسابقه مهم ایران و عراق از سویی دیگر بار دیگر این ورزش زیبا را در صدر اخبار قرار داده است که نمونه هایی از آن را می خوانید.

طارمی سوم بهمن در ایران

مهدی طارمی، فوروارد تیزچنگ فوتبال ایران که در لیگ پرتغال بازی می کند، روز سوم بهمن ماه به ایران برمی گردد تا در اردوی تیم ملی شرکت کند. حضور وی به معنی رفع کدورت ناخواسته بین این بازیکن و سرمربی تیم ملی است که امیدواریم ختم به خیر شود. تیم ملی فوتبال ایران روز هفتم بهمن ماه دیداری حساس و حیاتی با تیم ملی عراق در تهران خواهد داشت. اینکه طارمی در ترکیب اصلی تیم ملی قرار می گیرد یا نه بستگی به نظر اسکوچیچ دارد ولی آنچه که برای ما مهم است، ایجاد همدلی در جمع ملی پوشان پرتلاش کشور ایران است.

 

آفرین به حسین شمس

بعد از انتخاب وحید شمسایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال، حسین شمس که از مربیان موفق و پرافتخار فوتسال کشور ماست، در گفت و گویی اظهار داشت: شمسایی اسطوره فوتسال ایران است و همانند علی دایی که با پیراهن شماره 9 در صحنه ها حاضر می شد، شمسایی نیز باعث افتخار فوتبال ماده است. شمسایی تمامی مدارج لازمه را برای پیشرفت در امر مربیگری طی کرده است و من برای او در سمت جدید آرزوی موفقیت می کنم. حسین شمس که استاد شمسایی در تیم ملی بود با این گفتار حمایتی شخصیت والای خود را به اثبات رسانده این در حالی است که برخی از چهره های سرشناس فوتبال ما سایه همدیگر را می زنند.

 

استقلال صدرنشین نیم فصل

تیم فوتبال استقلال با کسب پیروزی 3 بر صفر مقابل نفت مسجدسلیمان با اندوختن 35 امتیاز از 15 بازی و تنها یک باخت صدرنشین نیم فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور شد. پرسپولیس و سپاهان با 32 و 29 امتیاز رده های بعدی را در اختیار دارند اما جالب و کمی هم عجیب اینکه تیم شهرخودروی مشهد با گذشت 15 هفته از لیگ برتر فقط 4 امتیاز کسب کرده و با 11 باخت به اتفاق نفت مسجدسلیمان رکورددار شکست شده اند.

گزارش: حسن امامقلی