شنبه هشتم اردیبهشت ماه
بدرقه تیم ملی فوتبال بانوان با هفت گل؛

جهانچی: چینی ها تجارب جام جهانی را با خود داشتند

تیم ملی فوتبال بانوان ما در بازی با چین مقهور شد و هفت گل از چشم بادامی ها خورد تا مشخص شود که با شعار، سرود و پیام های دلگرم کننده نمی شود سرنوشت یک بازی را تغییر داد. این موارد روحی و روانی زمانی موثر می افتد که دو تیم همتراز باشد.

معصومه جهانچی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و یکی از مربیان سازنده و باتجربه فوتبال در این باره به البرز ورزشی می گوید: چینی ها تجربه سال ها حضور در مسابقات قاره ای و حتی جام جهانی را داشته اند و طبیعی بود که متمایزتر از تیم کم تجربه ما ظاهر شوند. بازیکنانی که اکنون در تیم ملی بانوان ما حضور دارند محصول 5، 6 سال کار پایه امثال من بود که تازه به این مرحله رسیدم. برای اینکه بتوان به سطح اول فوتبال آسیا برسیم، باید همانند ژاپن، تایپه، هند و چین کار مستمر و مداوم داشته باشیم. زمانی که من کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بودیم در ورزشگاه آرارات، هند را یک بر صفر شکست دادیم. اکنون هندی ها از ما بهتر بازی می کنند و کلاس بالاتری دارند. با این همه اعتقاد دارم که می توانیم به آینده امیدوار باشیم چون استعدادهای خوبی در کشورمان داریم.

جهانچی در پاسخ به پرسش البرز ورزشی که آیا تیم های ملی ما به مربیان خارجی نیاز دارند، بیان کرد: مربیان ایرانی دانش فنی بالایی دارند. اما اگر بتوانیم مربیان خوب خارجی را جذب کنیم، سرعت رشد فوتبال ما بیشتر خواهد شد. چند سال پیش یک مربی خانم از سوی فیفا به ایران آمده بود و بر تمرینات تمام تیم های رده های مختلف نظارت می کرد و ما تاثیر حضور این مربی را به خوبی دیده ایم.

گفت و گو: صدیقه فتاحی