شنبه هشتم اردیبهشت ماه

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

مردمدار و خوش رفتار

ناصر عظیمی پیشکسوت و کارشناس ورزش، روزنامه نگار و مربی ماندگاری که سال ها در کسوت های مختلف به ورزش کشور خدمت کرد. از باشگاه شاهین گرفته تا باشگاه جعفری که رد پای پررنگی در فوتبال کشور داشته است. او درباره دکتر صالحی امیری می گوید: به دیگران کاری ندارم اما دکتر صالحی امیری از روزی که وارد کمیته ملی المپیک شد گرد و غبار فرا گرفته در این مجموعه را با فعالیت کم نظیر تکاند و درب کمیته ملی المپیک را به روی همه باز کرد. من به سوابق و تفکرشان کاری ندارم. سال های مدیدی در ورزش بودم. بیشتر روسای کمیته ملی المپیک افرادی عنق و خشک بودند و روی خوشی به مردم نداشتند اما صالحی امیری مردمدار و بسیار خوش رفتار است. ساختار کمیته ملی المپیک را تغییر داد و صاحب یک مجموعه فعال و پویا شده است. تاسیس موزه ورزش را تنها به قهرمانان المپیک اختصاص نداد. در این موزه همه افتخارآفرینان ورزش جای گرفته اند و اسناد و مدارکی که در خانه ها خاک می خورد در معرض دید و افکار عمومی قرار گرفت. در واقع صالحی امیری تاریخ ورزش ایران از نو نوشت. به اعتقاد من دکتر صالحی لیاقت و شخصیت والایی دارد و انتقادپذیر و باانعطاف عمل کرده و جا دارد که در انتخابات آتی کمیته ملی المپیک این ویژگی های منحصر به فرد مدنظر قرار گیرد.

موزه ماندگار

همایون شاهرخی، بازیکن و مربی سابق تیم ملی فوتبال از چهره های شاخص ورزش کشور درباره صالحی امیری می گوید: واقعیت این است که شناخت زیادی از ایشان ندارم تا بتوانم به صراحت و وسعت نظر دوستان اظهارنظر کنم. ولی همین که موزه المپیک را تاسیس کرده است، خود یک کار نو به حساب می آید و جزو آثار ماندگار ایشان خواهد بود.

گفت و گو: ج - دوستدار