جمعه هفتم اردیبهشت ماه

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

مشاوران کاربلد

مهندس حسین کلانی، چهره شاخص فوتبال ایران در این باره می گوید: خوشبختانه عملکرد شخص آقای صالحی امیری در کمیته ملی المپیک بسیار خوب بوده است. ایشان همواره از مشاورانی بهره بردند که اهل ورزش و افرادی کاربلد بودند که اگر نبود شاید نمی توانستند کارهای اجرایی و جاری کمیته ملی المپیک را به فرجام برسانند. به اعتقاد من در کنار همه کارهای خوبی که صالحی امیری انجام داده است، تاسیس موزه ملی ورزشکاران بی نظیر بوده است. این موزه در تاریخ ورزش ایران به یادگار خواهد ماند.

حرمت گذاری به پیشکسوتان

ادموند اختر، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال می گوید: آقای صالحی امیری واقعا وظیفه دشواری را برعهده داشت و در آماده سازی تیم های ملی برای حضور در بازی های آسیایی و المپیک از هیچ کوششی فروگذار نبود. به پیشکسوتان ورزش احترام گذاشت و با احداث موزه ورزش این حرمت گذاری را کامل کرده است. اما به عنوان یک ورزشکار ارامنه از آقای صالحی امیری انتظار داریم که اگر دوباره انتخاب شده اند در جهت فعالسازی باشگاه آرارات با کمک وزیر محترم ورزش اقدام کند. ارامنه در گذشته بیشترین سهم در تیم های ملی به ویژه فوتبال داشته است اما اکنون ورزش این اقلیت به کلی دچار سکون و رکود شده است.

گفت و گو: ج - دوستدار