جمعه هفتم اردیبهشت ماه

دنیای توپ و سبد

بسکتبال ایران همچنان در انتظار برگزاری مجمع انتخاب رئیس فدراسیون است. این در حالی است که اخبار خوشی از پیرامون این ورزش به گوش نمی رسد.

استعفای فریده شجاعی

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال استعفا داد. فریده شجاعی همسر مرحوم منصور پورحیدری که خود زمانی عضو تیم بسکتبال استقلال و از بازیکنان مطرح کشور بود، بعد از حدود چهار سال از سمت نایب رئیسی این فدراسیون استعفا داد. وقتی تشکیلات رئیس نداشته باشد، طبیعی است که مهره های کلیدی و ارزشمند نمی تواند بی تفاوت بماند.

 

تیم ملی بسکتبال ایران در اردو

تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی به اردو می رود که باید روز پنجم اسفندماه در پنجره سوم انتخابی جام جهانی با قزاقستان بازی کند. امارات دیگر حریف تیم ملی در این پنجره روز هشتم اسفندماه مقابل ملی پوشان ما قرار می گیرد. این در حالی است که هنوز تکلیف پیوستن یا عدم حضور حامد حدادی به تیم ملی روشن نشده و بهنام یخچالی که در بوندس لیگای آلمان بازی می کند هم دچار کرونا شده است. حیف می دانیم که بسکتبال به عنوان یک ورزش المپیکی مردد بماند.

 

پری پتی کرونا گرفت

در حالی که لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور به دلیل شیوع و گسترش کرونا متوقف شده است، از اصفهان خبر رسید که پری پتی بازیکن تاثیرگذار آمریکایی این تیم دچار ویروس کرونا شده و در بیمارستان بستری شده است. این اپیدمی در رشته های دیگر به ویژه والیبال عمق و گسترش بیشتری دارد؛ خدا کند اتفاق ناگواری رخ ندهد.