چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گفت و گو با پیشکسوت فوتبال؛

صمدیان: تاریخی ترین تیم ملی را داریم

شاهین صمدیان از پیشکسوت فوتبال پایتخت است که شاید زیاد در عرصه مطبوعات دیده نشود اما از مردان صاحبنظر این ورزش است. وی در سال های نه چندان دور در تیم های مطرحی چون شاهین، سایپا حضور داشت. با وی در تحریریه نشریه گفت و گویی انجام دادیم که می خوانید.

**   بازی های تیم ملی فوتبال را زیر نظر دارم. یاد ندارم که تیم ملی این تعداد بازیکن لژیونر داشته باشد. این مهم به لحاظ کسب تجربه بین المللی کمک حال واقع خواهد شد.

**   تاریخی ترین تیم ملی را داریم. جوان،هم سن، پر انرژی و با نشاط و مهمتر از همه ارائه دهنده فوتبال سازمان یافته با هدف مشخص. هم نتیجه گراست وهم فوتبال تهاجمی ورو به جلو را در دستور کار دارد. کسی از تماشای بازی این تیم خسته نمی شود.

**   به اعتقاد بنده انتخاب اسکووچیچ به عنوان مربی تیم ملی فوتبال ایران، بسیار عاقلانه با معیارهای سنجش تیم ملی صورت گرفت. تصمیم خوبی بود.او که از فوتبال ایران اشنایی کامل داشت دانسته تیم خوبی را جمع کرد. فکر کنم اگر در کنار این تیم بتوانیم یک تیم دوم بسازیم، آنگاه بهترین های فوتبال ایران در کنار تیم ملی قرار خواهند گرفت.

 **برای ارزش گذاری یک مربی، آمار وارقام بهترین گزینه ونمونه خواهد بود. ۱۴پیروزی، یک تساوی از ۱۵مسابقه بالا ترین و بهترین آمار است. اسکووچیچ بهترین آمار را همراه دارد. حفظ او با اندکی تقویت بهترین روش خواهد بود.

** با این تیم امکان صعود به مراحل بالاتر در جام جهانی وجود دارد. البته نقاط ضعف وجود دارد. باید در فاز دفاعی دست به ترمیم برد. اگر هوشیار باشیم می توانیم به تیم پدیده جام جهانی تبدیل شد.

** فدراسیون عزیزی خادم را یک فدراسیون پر انرژی دیدم. تحول وتنوع در کار و برنامه های او مشخص است. ما در این فوتبال افرادی که هم فوتبالی هستند و هم مدیر، کم نداریم. اگر عزیزی خادم بر اساس کنکاش این نوع افراد را تحت پوشش خود قرار دهد از زاویه فدراسیون هم به نمونه ترین فدراسیون دست خواهیم یافت.

وی در آخر برای شگفتی سازی تیم ملی ایران در جام جهانی اظهار امیدواری کرد.

گفت و گو: اکبر عزیزی