چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

فریبا: خصوصی سازی، سناریوی تکراری است

بهتاش فریبا، پیشکسوت سرشناس باشگاه استقلال و تیم ملی اعتقاد دارد: تاکنون هیچ مربی تیم ملی به اندازه دراگان اسکوچیچ موفق نشد آمار و ارقام موجود از مسابقات مقدماتی جام جهانی ثابت کرده که سیزده بازی مقابل تیم های همگروه قاره کهن با موفقیت پشت سر گذاشتیم و با اقتدار مقدمات جهانی شدن فوتبال ایران فراهم آمد.

وی گفت: اسکوچیچ با استفاده از تجربیات فوتبال کرواسی تیم پرقدرتی را در ایران تشکیل داده است. حالا که به مسابقه آخر یعنی کره جنوبی رسیده ایم، بعید می دانم که او و بازیکنانش اجازه بدهند که شکستی بر تیم ملی ما تحمیل شود. فراموش نکنیم که با ویلموتس به تیم هایی مثل عراق و بحرین هم باخته بودیم. ولی فدراسیون فوتبال با تصمیمی درست اسکوچیچ را مامور تیم سازی کرد.

مهاجم پیشین باشگاه استقلال درباره خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می گوید: این یک سناریوی تکراری است و فکر نمی کنم که خصوصی سازی دو باشگاه معتبر از سوی سازمان ورزش و دولت امکانپذیر باشد. باشگاه هایی که یک زمین اختصاصی ندارند، چگونه می توانند به راه حرفه ای بروند. شما به وضعیت زندگی پیشکسوتان سرشناس فوتبال ایران نگاه کنید؛ اکبر کارگرجم، علی جباری، جواد قراب و ... عمر و جوانی شان را برای فوتبال گذاشته اند اما چون تشکیلات درستی نداشتیم، اکنون دور از خانواده سرخابی قرار گرفتند.

گفت و گو: حسن امامقلی