پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پیشوا: المپیک جای ریسک کردن نیست

المپیک میدان کوچکی نیست، چهار سال زحمت کشیده شد تا به این مسابقات بزرگ دست پیدا کنیم اما حالا که باید بهترین شرایط را داشته باشیم، مستاصل مانده ایم.

ناصر پیشوا مربی سرشناس و پیشکسوت والیبال درباره تردید فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایران گفت: من برای مربیان ایرانی احترام زیادی قایل هستم ولی حدود ده بازیکن ایرانی در لیگ های اروپایی با مربیان بزرگ کار کرده و بعد از ولاسکو نیز اغلب مربیان خارجی با اینکه هر کدامشان نام و آوازه ای داشتند اما نتوانستند رضایت این بازیکنان را فراهم کنند، بنابراین در بازی های 2021 جایی که باید بهترین نمایشگاه والیبال ایران باشد نباید ریسک کنیم و از یاد ببریم المپیک چه عظمتی دارد.

ناصرخان پیشوا درباره مربیانی که نامزد مربیگری تیم ملی اند گفت: آنتی گا در کانادا خوب کار کرده بود اما اکنون فدراسیون والیبال باید با تحقیق و رایزنی کامل مربی را بیاورد که قدرت نفوذ در بازیکنان سرشناس ایرانی را داشته باشد که در قلب اروپا بازی می کنند.

مربی با تجربه و نام آشنای والیبال ایران سپس به بحث انتخاب مربیان تیم نوجوانان پرداخت و گفت: ظاهرا اراده فدراسیون بر این بود که آقای وکیلی را کنار بگذارد ولی در انتخاب جدید مربیانی چون محمدرضا دامغانی را مدنظر قرار دهد. او و مسعود آرمات مربیان جوان و پر انرژی هستند که می توانند پا به پای بازیکنان توپ بزنند و مربیانی تشریفاتی نباشند. این شیوه ای است که در بیشتر نقاط جهان بکار گرفته می شود حضور مربیان میدانی بالای سر تیمهای پایه. به اعتقاد من مثلث دامغانی - اصغر نائینی با سرپرستی حسین حسینی که عمری را در والیبال ایران سپری کرده اند می توانند مثلث خوبی برای ساختن یک تیم زیر 19 سال ایده آل برای ایران باشند.

گفت و گو از: جمشید حمیدی