جمعه هفتم اردیبهشت ماه

لطفا سرخابی ها از فوتبال پاک سخن نگویند!

ادعای فوتبال پاک از سوی سرخابی ها بی معنا و تو خالی است. این دو تیم از بیشترین امکانات کشور بهره برده و بدترین ضربه را جایگاه ورزش کشور وارد کرده اند! فساد و ناهنجاری در فوتبال بیداد می کند.

دو تیم ‌پرهوادار پایتخت که قدمتی دیرینه در فوتبال کشور دارند، همواره از حمایت منابع مالی دولت و ‌مجلس و... برخوردار بوده اند.

سخن گفتن از فوتبال پاک پیش از آنکه به واقعیت نزدیک باشد، گویای این نکته است که بعضی از افراد برای فرار از واقعیات، صورت مساله را تغییر می دهند و درصدد متهم کردن دیگران هستند.

حذف دو تیم پرسپولیس و استقلال از جام باشگاه های آسیا حقیقتی گویا از لاپوشانی، پرونده سازی نادرست و فریب افکار عمومی داخلی و کنفدراسیون فوتبال آسیاست که موجب خدشه جدی به جایگاه ورزش ایران شد.

این دو تیم در چند سال گذشته بیشترین پرونده را در فیفا داشتند و جرائم متعدد و باز و بسته شدن پیاپی ‌پنجره نقل و انتقالات به خوبی بیان کننده عملکرد نادرست مدیران دو باشگاه است.

استقلال و پرسپولیس همواره از نفوذ خود و بافشار هوادارانشان همواره در برنامه مسابقات  باشگاهی تاثیر گذاشته و هرگاه تلنگری زدند، بلافاصله با جا به جایی و تغییر برنامه ها، انتظارات آنها برآورده شد.

این دو تیم‌ به زمین و زمان بدهکار بوده و به قول نزدیکان آنها از آبدارچی و کارمند و سوپری و رستورانچی و صاحب آژانس از آنها طلب دارند و هنوز دیون برخی از درگذشتگان و قدیمی ها پرداخت ‌نشده است.

در خصوص چگونگی نقل و انتقالات و نحوه به کار گیری بازیکنان و هماهنگی با ایجنت ها و برخی دلال ها بهتر آن است که مدیران فنی و اجرایی دو باشگاه سکوت اختیار کنند و این آش را به هم نزنند.

تیمهای شهرستانی از جمله نفت آبادان،نساجی و نفت مسجد سلیمان در محرومیت غرق شده و حرف شان  و فریاد مظلومیت شان به جایی نمی رسد،اما دو تیم‌پرطمطراق تهرانی از تمام عوائد بهره مند هستند و مظلوم‌نمایی می کنند.

حتما ادعای فوتبال پاک،اوضاع و احوالی نیست که در امارات و پیش از بازی با الهلال رخ داد.

خیابان گردی شبانه و موضوعاتی که بر استقلال گذشت و کمیته اخلاق بر آن چشم بست،به وضوح از بی کفایتی آقایان حکایت می کند.

پرسپولیسی ها هم که گادوین‌منشا و چند بازیکن  را در پرسه زدن در قهوه خانه ها در صف اول و جلو دار می دیدند،حالا بازیکنان جوانشان را جایگزین آنها کرده اند.

نفراتی که توانایی چند دقیقه بازی ندارند،اما همواره در قهوه خانه و شبگردی ها حضور دائمی دارند.

بازیکنانی که به مجرد به تعویق افتادن مطالباتشان اعتصاب می کنند و تمرینات را تعطیل می کنند.

خوب است به این نفرات تذکر داده شود که به اندازه سر سوزنی هم کار کنید و با تمرین و زندگی سالم به فکر هواداران باشید.

هواداری که به عشق شما زندگی می کند و با تمام وجود به استقلال و پرسپولیس علاق قلبی دارد.

این تمایلات معنوی هوادار را به سخره نگیرید و با هیاهو و نگاه کاسبکارانه به بیراهه نبرید.

نویسنده: احمد میرزاییان