پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دعوای دو سنگین وزن جهان بالا کشید!

بهداد سلیمی قهرمان وزنه بردار سنگین وزن جهان بارها و بارها از عملکرد تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی انتقاد و وی را فردی فاسد قلمداد کرده؛ سلیمی معتقد است آیان نه تنها حق او را پایمال کرده بلکه به بسیاری از وزنه برداران ظلم کرده است. گویا این انتقادات واکنش حسین رضازاده اسطوره بی بدیل دنیای وزنه برداری را به همراه داشته و وی تمام قد از آیان دفاع به عمل آورده است.

بعد از اتفاقات اخیر فدراسیون جهانی، حسین رضازاده در کمال حیرت از تاماش آیان دفاع کرد و او را رئیس زحمتکش و پاک معرفی کرده و تاکید کرده که چیزی از او ندیده است.

رضازاده استاد جملات قصار و تاریخی است. مردی که دیگر عادت کرده ایم هر از گاهی از او چند جمله عجیب و حیرت انگیز بشنویم که فاصله چند صد کیلومتری با واقعیت دارد.

رضازاده بعد از یک سال دوباره مصاحبه کرده و این بار بهانه او، تعلیق و استعفای اجباری تاماش آیان پدرخوانده متهم به فساد وزنه برداری جهان است. مردی که در طول نیم قرن امپراطوری خود در IWF تمامی فسادها و تخلفات ممکنه را انجام داد و با سیاهه ای از اتهامات تکان دهنده روبروست.

این اظهار نظرها در واقع تقابل دو دیدگاهی است که از دهه گذشته در وزنه برداری ایران رشد کرده است البته بسیاری اعتقاد دارند که تاماش آیان هوای حسین رضازاده را داشت ولی در پاره ای از امور از جمله اعلام دوپینگ وزنه برداران ایرانی اغماض نکرده است. به هر حال همین که در وزنه برداری هم حرف هایی برای گفتن وجود دارد، بد نیست! حتی اگر این حرف ها ربطی به مسائل داخلی نداشته باشد که اغلب ترجیح داده اند مهر سکوت بر لب بزنند.