جمعه هفتم اردیبهشت ماه
حکایت عجیب ابطال فدراسیون وزنه برداری؛

ملکی: چهارسال غیرقانونی در این ورزش گذشت

خبر مربوط به ابطال انتخابات چهارسال پیش فدراسیون وزنه برداری از آن اتفاقات نادر و عجیب در ورزش جهان است که فقط در کشور ما رخ می دهد. اینکه فردی چون علی مرادی چهارسال به طور غیرقانونی سکان هدایت مهمترین رشته ورزشی ایران را در دست می گیرد و هیچ کس متوجه نمی شود، تعجب آور است.

در این باره داوود ملکی مدرس فدراسیون جهانی وزنه برداری به البرز ورزشی می گوید: بر مبنای اساسنامه انتخابات فدراسیون های ورزشی فردی که به عنوان رئیس برگزیده می شود، باید تعداد آرای نصف به اضافه یک را احراز کند، اما علی مرادی در شرایطی انتخاب شد که آرا 50 – 50 و آقایان شروین اسبقیان و محمدرضا داورزنی معاونان وقت وزارت ورزش نسبت به این قضیه بی توجهی نشان دادند و علی مرادی چهارسال به طور غیرقانونی در این ورزش ریاست کرد و از بودجه و امکانات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک استفاده کرد. در صورتی که ریالی هزینه کردن در کشور ما باید بر مبنای قوانین موجود باشد. حالا دیوان عدالت اداری رای به ابطال انتخابات فدراسیون داد و ما نمی دانیم اردوهایی که با هزینه هیات ها یا ارگان ها برگزار شد، از نظر مالی چه شرایط و پروسه ای را در فدراسیون وزنه برداری طی کرده است.

ملکی می افزاید: طبق مقررات وزارت ورزش باید از همین امروز یک سرپرست برای وزنه برداری انتخاب کند تا مقدمات انتخابات ریاست فدراسیون را به صورت قانونی فراهم سازد. وزنه برداری ما نباید زمان را از دست بدهد. ما در این ورزش صاحب عناوین مهم جهانی و المپیکی بودیم.

گفت و گو: عبدا... محرمی