جمعه هفتم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه های کشور؛

شهداب در آغوش خوشبختی

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور پرنوسان ترین دوران خود را طی کرد تا سرانجام در صدونود و ششمین مسابقه تیم شهداب یزد در آغوش خوشبختی قرار گرفت و با شکست دادن پیکان پرافتخار نماینده اول ایران در جام باشگاه های آسیا شد.

آبگینه قزوین، کاله مازندران و شهرداری ورامین به اتفاق شهداب یزد چهار نماینده شهرستانی ایران طی 34 دوره بربلندای افتخار ایستادند. شهداب یزد در دومین فینال هم کارستان به پا کرد و پیکان که قصد داشت با دو بازیکن به نام های پوریا فیاضی و آرمین تشکری جلودار یک لشکر پرانگیزه از دیار بادگیرهای پیر شود، ناکام ماند. در این بازی البته پیمان اکبری سرمربی نام آشنای خودروسازان هر کاری که توانست انجام داد، اما تیم شهداب هفت بازیکن داشت که یکی از دیگری بهتر. در این دیدار حساس امین اسماعیل نژاد باز هم 28 امتیاز گرفت اما در چرخه موفقیت شهدابی ها همه بازیکنان تیم دخیل بودند. محمدرضا موذن عالی توپ گرفت، رضا عابدین و محمد ولی زاده در دفاع وسط بی نظیر بودند و دو قدرتی زن تیم سلیم چپرلی و شهروز همایونفرمنش با تعقل و تفکر توپ زدند. ستاره این تیم مهدی مهدوی بود که چون مغزی متفکر همه بازیکنان را به پرواز درآورد هرچند که در پایان برای انتخاب بهترین ها مورد کم لطفی قرار گرفت.

علیرضا طلوع کیان سرمربی تیم شهداب در خاتمه این لیگ عجیب و غریب اقرار کرد که برنامه بدنسازی تیمش را همسرش دکتر زهرا واحدی ارایه داده بود و باعث شد که بازیکنانش در روز آخر و پوئن آخر خستگی ناپذیر باشند.

شادکام ترین و ناکام ترین

مراسم پایانی لیگ برتر زیبا و پرهیجان بود، کاپ پارسال هم کنار جوایز تیم های اول تا سوم سال جاری اهدا کردند. باز جای شکرش باقی است که با پیک موتوری مدال ها را به باشگاه ها نفرستادند. بدون تردید فدراسیون والیبال با اعتماد به جوان هایی چون محسن ترابی می تواند سال های آینده لیگی پربارتر داشته باشند. اکنون که به پایان سال نزدیک شده ایم اقرار می کنیم که دیدار پایانی لیگ آن گونه که انتظار داشتیم، ترسیم نشد. پیکان تیمی نبود که با اقتدار سپاهان پرمهره را حذف کرده بود. جنگ تکنیک و تاکتیک از یک سوی و شرایط روحی و روانی بازیکنان از سویی دیگر در این فراز و فرودها تاثیر گذار بودند و خلاصه اینکه اگر شهداب موفق ترین تیم سال لقب گرفت، سپاهان اصفهان که برای قهرمانی بسته شده بود، ناکام ترین گروه کاروان لیگ برتر بودند. این مسابقات نشان داد که مربیگری فقط به نام ها و نشانه ها نیست. آنالیزورها هم می توانند مربیانی بزرگ باشند کافیست که شور و شعور این فن را داشته باشند.

تیم رویایی جام سی‌وپنجم به قرار زیر است:

بهترین مدافعان میانی: رضا عابدینی از مقاومت شهداب یزد و مهدی جلوه از فولاد سیرجان ایرانیان

بهترین مهاجمان قدرتی: پوریا فیاضی از پیکان و مجتبی میرزاجانپور از فولاد مبارکه سپاهان اصفهان

بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور از تیم پیکان

بهترین پاسور: محمدطاهر واردی از تیم پیکان

بهترین قطر پاسور: امین اسماعیل‌نژاد از مقاومت شهداب یزد

نویسنده: جمشید حمیدی