جمعه هفتم اردیبهشت ماه

کرکری های دربی

تنور دربی لحظه به لحظه در حال داغ شدن است. گفتنی ها در این باره از زبان کارشناسان ادامه دارد. اما خارج از کرکری های رایج  دربی شرایط دیگری دارد این واقعیت  زمانی شکل می گیرد که سوت آغاز بازی توسط داور به صدا در می آید  در واقع شرایطی در بازی به جریان می افتد که به صورت نا خواسته حاکم می شود. حتی این وضعیت از اختیار مربیان که کنار خط زمین قرار دارند خارج است. در این جو تیمی می تواند شریان بازی را در اختیار بگیرد که خود را با شرایط  وقف دهد.

تب دربی در ۱۵دقیقه اول بازی بسیار بالاست. حاکمیت توپ و زمین و دواندن  توپ و ایجاد فضا کمک شایانی به تیمی خواهد کرد که جست و جو گر اهداف بلند از قبل  دربی است. پنجشنبه فقط یک مسابقه نیست. شرایطی به وجود آمد که جنبه مرگ و زندگی  دارا است . تیم پیروز روزهای طلایی و آفتابی را برای بازی های باقی مانده و حتی قهرمانی حس خواهد کرد، با اینحال و با توجه به آنچه گفته شد تیمی روان وزنده و پویا دیده خواهد شد که بازیکنانش در چارچوب وظایف گروهی حرکت داشته باشند. ناگفته نماند که احساس هم در جریان بازی حاکم خواهد شد ولی وظایف بازیکنان و نظم و آهنگ تیمی و تن دادن به اجرای تاکتیک و پیوندن خوردن شعور فردی بازیکنان به کار گروهی تیمی می تواند دربی پنجشنبه را به گونه ای درآورده رضایت دوستداران فوتبال قابل لمس باشد.

دربی پس فردا برای همه مهم است، اما  بیشتر از همه برای گل محمدی و مجیدی مهم خواهد بود. مرگ و زندگی در خصوص یاران  دو مربی پررنگ تر از سایرین به خواهد بود.

جان کلام اینکه، دربی پنجشنبه می تواند تغیین کننده سرنوشت باشد.تیم برنده در مسیر راهیابی به قله قهرمانی  قرار خواهد گرفت و تیم بازنده انبوهی از گرفتاری ها را ملاقات خواهد کرد که جمع کردن آن وسامان بخشیدن به گروه در حد غیر ممکن خواهد بود.

نویسنده: اکبر عزیزی