جمعه هفتم اردیبهشت ماه

پایان یک دوره و آغازی دیگر...

دوره کوتاه مدت و دو روزه هانین مربی بلژیکی والیبال اروپا در ایران رکورد شکست.

این رکورد شکنی به خاطر مطالب ارایه شده نبود که البته کلاس غنی بود و اگر هم نبود مرور و یاد آوری مطلوبی بر دانسته های خاک گرفته اغلب مربیان وطنی بود که می دانستم سال هاست که دیگر برای گرم کردن بازیکنان نیازی به دویدن نیست حرکات کششی مطلوبتر و به صرفه تر است یا بحث تصویر سازی ذهنی و مباحث روانشناسی که این شق دوم اصلا در کار ما محلی از اعراب ندارد. رکورد بابت این بود که ۲۵۰ مربی ایرانی با پرداخت ورودیه دو میلیون تومانی با اشتیاق در دوره شرکت کرده اند ما هنوز در اموری مانند فن کوچینگ و راهبری تیم نیز نیاز مند دانش افزایی و برای یاد گرفتن نیز هیچ وقت دیر نیست. باید به کمیته آموزش فدراسیون یک نمره قبولی خوب به خاطر بر پایی چنین دوره ای داد و تکرار آن را سفارش می کنیم.

اما چند نکته کمیاب معترضه اینکه کلاس جای شواف برخی مربیان نیست که دری به تخته خورده و آنها عزیز مصر(!) شده اند. دوم اینکه حرف های مفت هانسین را در جریان لیگ ملت ها در ارومیه از یاد نبرده ایم‌ که دچار ضعف حافظه شده آیم و سرانجام اینکه اجازه ندهیم این یافته ها درکنج خانه ها خاک بخورند و مشمول مرور زمان  شوند. مربیان دانش آموخته خودمان را به استان ها بفرستیم تا دوره های مشابهی را در نقاط دور افتاده مانند سیستان و بلوچستان بر پا دارند که شاید مربیانشان به هر دلیلی توفیق حضور نیافته اند.

پیشنهاد می کنیم کمیته آموزش تشکیل دوره های پیشرفته برای مربیان پایه و آموزشی بر گزار کند و مربیان را مجاب سازد که دایر کردن اکادمی(!)مستلزم گذراندن این دوره هاست

نویسنده: جمشید حمیدی