جمعه هفتم اردیبهشت ماه

ظهرابی: کار وسلین برای جهانی دشوار است

سرمربی سابق اسپانیایی تیم ملی این بار به دلیل داشتن روابط عمومی خوب و تلاش برای بهتر شدن، فردی مقبول بود، اما برای تیمی که این همه لژیونر در اروپا دارد، مربی بزرگی نبود.

مسعود ظهرابی دستیار مانوئل در تیم ملی با بیان این مطلب افزود: مربی جدید اما کارنامه موفقی در جهان هندبال دارد. با تیم بارسلونا و چند باشگاه معتبر اسپانیایی به توفیقات در خور توجهی دست پیدا کرد. تیم ملی اسلوونی را به مقام سوم اروپا رساند. وسلین وویوویچ با داشتن این کارنامه درخشان کار بسیار دشواری در تیم ملی ایران دارد و موظف است که بازیکنان ملی پوش ایران را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده سازد که بهمن ماه در کشورهای سوئد و لهستان برگزار می شود.

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال در پاسخ به پرسش ما که با وجود استفاده از مربیان مطرحی چون کریموف، ماجک و ... چرا تیم ملی ما موفق عمل نکرده است، می گوید: یکی به دلیل تعداد زیاد لژیونرهای ایرانی در تیم های اروپایی است که زمان برای هماهنگی در اختیار ندارند. بحث بعدی آسیب دیدگی بازیکنان که سبب نزول شرایط روانی تیم می شد و مهم ترین آنها نبود ثبات مدیریت در راس فدراسیون هندبال بود که اجازه برنامه ریزی کلان را به مدیران نمی داد.

ظهرابی درباره لزوم جوانگرایی در تیم ملی هندبال نیز گفت: همه چیز بستگی به سیاست فدراسیون هندبال دارد. اگر به جوانی در حد بازیکنان باتجربه باشد، می شود جوانان را به بازی گرفت. وقتی فاصله زیاد باشد، کار جوانگرایی دشوار می شود. در تیم ملی جوانگرایی معنی ندارد اما اگر فدراسیون هندبال نگاهش به افق دور دست است، بالاخره یک جایی باید پوست اندازی آغاز شود.

گفت و گو: ج - دوستدار