جمعه هفتم اردیبهشت ماه

پاسخ فدراسیون فوتبال کانادا به انتقاد نخست وزیر

نخست‌وزیر کانادا از برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال این کشور و ایران که در ماه ژوئن در ونکوور برگزار می شود انتقاد کرد و فدراسیون فوتبال کانادا پاسخ ترودو را در این خصوص داد.

جاستین ترودو با انتقاد از بازی دوستانه کانادا و ایران اعلام که این  ایده خوبی نبوده و گفت: «این انتخاب فدراسیون فوتبال کانادا بود. به نظرم دعوت از تیم فوتبال ایران ایده خیلی خوبی نبود. اما این مسئله‌ای است که برگزارکنندگان بازی باید در موردش توضیح دهند.»

ساندرا گیج، مدیر بازاریابی تیم ملی کانادا پاسخ جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور را داد و اعلام کرد: در فوتبال کانادا ما معتقدیم به قدرت ورزش و اینکه می‌تواند انسان‌ها را با پیش‌زمینه‌های متفاوت و گرایش‌های سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک گرد هم جمع‌ آورد.

وی ادامه داد: ایران یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 قطر است و تیم ملی کانادا نیز تمام پروتکل‌های میزبانی برای آنها را انجام خواهد داد. ما کاملا متمرکز هستیم تا تیم ملی فوتبال کانادا را برای مسابقات مهم جام جهانی آماده سازیم. این تیم پس از 1986 و 26 سال راهی جام جهانی شده و می‌خواهد با آمادگی کامل راهی این رقابت شود.

لازم به ذکر است که انتقاد نخست وزیر و دعوت تیم ملی ایران به کانادا با اعتراضات بسیاری به خصوص از جانب خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی همراه بود.