جمعه هفتم اردیبهشت ماه

قراگوزلو: ارمغانی از دل اروپا آمده است

مصطفی قراگوزلو بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال که پیشینه بازی در بوندسلیگای آلمان را دارد، استخدام سعید ارمغانی را برای هدایت تیم ملی ایران رویکردی مثبت و جدید می داند.

وی  به البرز ورزشی می گوید: هر چند آقای مصطفی هاشمی نیز کار نامه ای قوی در سطح ملی دارد، ولی دعوت از سعید ارمغانی که همبازی من در تیم ملی بوده یک تیر و دو نشان است؛ چرا اولا ایشان سال هاست در مجارستان در سطحی بالا مربیگری کرده و بسکتبال روز اروپا را به خوب می شناسند. از سوی دیگر چون ایرانی است با آداب و فر هنگ اجتماعی بازیکنان ایرانی آشنایی دارد و با این خصوصیات زمان را از دست نخواهد داد. قراگوزلو می افزاید: در ساختار نوین بسکتبال با توجه به افول نسل طلایی بسکتبال ما به چنین مربی نیاز داشتیم و با وجود دو دستیار ایرانی فکر نکنم به مربی خارجی احتیاجی باشد.

قراگوزلو اضافه می کند: تشکیل تیم ب نیز از الزامات و اقدامات بسکتبال ملی ماست که در دستور کار آقای ارمغانی و فدراسیون بسکتبال قرار دارد. هماهنگی آموزشی و داشتن سیستم آموزش واحد می تواند راهبر خوبی برای آینده بسکتبال ایران باشد.

ناگفته نماند استاد و پیشکسوت بسکتبال ایران در آلمان زندگی می کنند و چند سالی است که در زمینه بسکتبال فعالیت چندانی ندارد اما رخدادهای داخلی این ورزش را تعقیب می کند و با اعتقادی راسخ از استعداد جوانان ایرانی می گوید.