جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه

توکلی: دو و میدانی بانوان به حداقل ها قانع است

رکورددار پرش ارتفاع بانوان ایران هم این روزها در قرنطینه بسر می برد ولی انتظار انتخابات فدراسیون را می کشد.

سپیده توکلی قهرمان پرش ارتفاع که در رشته های پنجگانه و هفتگانه صاحب عنوان آسیایی است با داشتن یک طلا، دو نقره و یک برنز قاره ای اعتقاد دارد منحل شدن انتخابات فدراسیون باعث ناراحتی وی شده است چون همه اتفاقات خوب دو و میدانی بانوان در زمان ریاست آقای داوری رقم خورده بود و ما فکر می کردیم با بازگشت مجدد ایشان به فدراسیون دو ومیدانی بانوان از رکود قبلی خارج می شود و امیدواریم در انتخابات آتی نیز آقای داوری رای بیاورد.

سپیده توکلی درباره دو و میدانی - در ایران می گوید: یکسال گذشته زیاد تمرین نکرده ام چون بدون تمرین هم اول می شوم. دو و میدانی بانوان نیازمند حداقل هاست، مربی خوب خارجی یا حداقل دلگرمی مربیان ایرانی و تمرین در آرامش از آرزوهای ما شده است. متاسفانه آنقدر دستمزد مربیان ایرانی را نمی پردازند یا کم می پردازند که یکی - یکی دلسرد شده و از دور خارج می شوند.

سپیده توکلی که والیبالیست هم بوده و در تیم های هما و دانشگاه آزاد هم بازی کرده است بهترین اتفاق سال گذشته دو و میدانی را درخشش فرزانه فصیحی در لیگ صربستان خواند و می گوید: خانم فصیحی با هزینه شخصی به صربستان رفت و مزد تلاش های خودش را گرفت جواز شرکت در مسابقات جهانی را به دست آورد. وی ثابت کرد اگر بانوان ایرانی در کمپ های مختلف و مسابقات مهم حضور پیدا کنند می توانند در جوامع بین الملی مطرح شوند. این گفته قهرمان ایران و دارنده مدال های آسیایی در شرایطی است که خانواده دو و میدانی همچنان در بیم و امید برگزاری انتخابات رئیس فدراسیون بسر می برد.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب