پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

اندر احوال این روزهای فوتبال

فصل نقل و انتقالات فرا رسید. تیم ها در حال پوست اندازی هستند. شکار ستاره ها با پیشنهادها و قراردادهای میلیاردی دو رقمی به اوج خود رسیده است. در این میان پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گلگهر و حتی تراکتور در صف اول دیده می شوند، اما برخی ها از وضعیت این چنینی شاکی هستند.

واعظ آشتیانی که گویا خود را ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا خواهد کرد، پرداخت های نجومی را مطلوب نمی داند. مدیرعامل باشگاه پیکان هم در صف منتقدان افزایش دستمزدها قرار دارد. خیز برخی از باشگاه ها به سمت و سوی بازیکنان پرهزینه آسیب شدیدی بر تیم های باشگاهی ما وارد خواهد کرد. این در حای است که همین باشگاه پیکان در فوتبال پایه با وعده های گوناگون بسیاری دیگر از تیم ها را زخمی کرده و دست پرورده های آنان را شکار کرده است. به نظر می رسد سازندگی در این باشگاه تعریف خود را از دست داده است. این گونه چنگ زدن به صورت دیگر باشگاه ها با صحبت های مدیرعامل پیکان مغایرت دارد. علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال می گوید: در زمان ما هرگز این نوع اتفاقات رقم نخورده بود. هر باشگاهی براساس توانایی و شایستگی افراد مسئولیت برعهده می گیرد. هرچند که منتقدانی هم داشتیم. امروز ریخت و پاش فراوان است اما در نتیجه گیری از زمان مدیریت ما عقب تر قرار داریم.

فوتبال این روزها در مسیر نابسامان حرکت می کند. هرچند در یارگیری و خرید بازیکنان مثل حرفه ای ها به پیش می رویم اما مشکلات درونی همچنان باقی است در فوتبال ما پول دیده می شود اما مدیریت وجود ندارد. این مدیران ضعیف برای برطرف ساختن ضعف های خود راه انتقاد از دیگران را برگزیده اند.

نویسنده: اکبر عزیزی