جمعه هفتم اردیبهشت ماه
اخبار پشت پرده فوتبال؛

قائدی شاگرد مجیدی شد

مربی دروازه بان های تیم پرسپولیس هنوز نیامده به مشکل بر خورد کرد و مجبور به ترک تیم پرسپولیس شد. آلین دینکا مربی دروازه بان های تیم تراکتور قرار شد به پرسپولیس انتقال یابد اما قبل از آنکه مربی آلمانی با پرسپولیس امضای نهایی را انجام دهد. باشگاه تراکتور مدرکی رو کرد که دینکا برای انتقال به پرسپولیس باید مبلغی را به تراکتور بپردازد. مبلغ فوق مقداری است که باشگاه پرسپولیس توان پرداخت آن را ندارد. نهایتا دینکا به تراکتور بازگشت.

حمید مطهری که به تازگی سرمربی تیم نساجی شده است اعلام کرد تحت هیچ شرایطی از تیم پرسپولیس بازیکن نخواهد گرفت. ذکر این نکته از آن جهت لازم است که برخی از شایعه سازان عنوان کرده اند مطهری در نظر دارد نساجی را با بازیکنان پرسپولیس به تیم دوم پرسپولیس تبدیل کند اما این گونه نیست و ما به پتانسیل بازیکنان شمالی ایمان و اعتماد داریم.

 

قرار نیست ساکت الهامی بدون تیم باقی بماند. این مربی کاربلد اما عصبانی در فصل گذشته هدایت چندین تیم را برعهده داشت تا در ایستگاه آخر نساجی کنار آمد. اما زمان حضور او در این تیم چندان طولانی نشد. اکنون ساکت الهامی قرار است تجربیات خود را در تیم هوادار به کار بگیرد. وی جانشین رضا عنایتی در این تیم شد.

 

رضا عنایتی که به خاطر تیم استقلال از هوادار جدا شد با صدور بیانیه ای دلیل عدم راهیابی اش به تیم استقلال ار اینگونه توصیف کرد: برای استقلال از همه چیز گذشتم و به خاطر این تیم در همه حال از واژه «نه» فاصله گرفته ام. اما نمی دانم چه دست هایی به کار افتاد تا استقلال به بهترین گلزن این تیم داده نشود. با این حال همیشه سرباز استقلال هستم و باز صبر را پیشه می کنم.

 

بد نیست بدانید که امیرحسین حسین زاده پدیده لیگ بیست و یکم تیم استقلال با آنکه به مدیران استقلال قول داده بود که در استقلال ماندگار خواهد بود اکنون درخواست دریافت رضایتنامه کرده است. او این درخواست را به خاطر لژیونر شدنش ارایه داده است. او مقصد و از تیم جدیدش نامی نبرده است اما راویان خبر آورده اند که ردپای فرهاد مجیدی در این شکار دیده شده است.

 

پرسپولیس به دنبال شکار سامان فلاح است. سامان مدافع میانی تیم پیکان به حساب می آید که فصل گذشته در این تیم خوش درخشید. اما برای این انتقال مجتبی حسینی سرمربی تیم پیکان مخالفت ورزیده است. گرچه مدیران باشگاه خودروسازی با این انتقال به دلیل کسب درآمد موافق نشان می دهند اما حسینی سرمربی تیم گفته است اگر رضایت نامه سامان صادر شود، ماندگاری من در پیکان به غیرممکن خواهد رسید.

 

اگر سیلوا مدافع برزیلی تیم استقلال به تیم فرهاد مجیدی ملحق شود باشگاه استقلال از جمع این چند مدافع با یکی به توافق خواهد رسید. سامان فلاح از پیکان، امیرمهدی جان ملکی از نساجی، نژادمهدی از سپاهان. از این جمع نژادمهدی فقط بازیکن آزاد است.

 

حنیف عمران زاده پس از آنکه نتوانست موافقت مدیران باشگاه استقلال را برای جذب حضور بر روی نیمکت مربیگری جلب کند به سمت و سوی اراک چرخید تا در تیم آلومینیوم دستیار مهدی رحمتی شود.

 

اگر پرسپولیس نتواند با سعید صادقی به توافق برسد، آنگاه بحث مذاکره با کوین یامگای استقلالی را جدی خواهد گرفت.

 

سهیل مهدی بار دیگر داستان تکراری سوپرجام را مطرح کرد قبل از شروع لیگ، سوپرجام را برگزار خواهیم کرد. فعلا سه سال است که قبل از لیگ سوپرجام برگزار شود اما هر بار به جای قبل از شروع، بعد از پایان بازی ها یا در آستانه پایان بازی ها سوپرجام برگزار شده است.

 

سرانجام آن چیزی که قابل پیش بینی بود، اتفاق افتاد. مهدی قائدی شاگرد فرهاد مجیدی شد. قائدی برای یکسال و آن هم به صورت بازیکن قرضی از الشاب الاهلی به الاتحاد کلباء انتقال یافت.

 

بعد از جدایی مطهری از پرسپولیس، گل محمدی به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده است که یک دستیار خارجی به تیم اضافه شود.

 

از ما نشنیده بگیرید اما شنیدیم به زودی نهادهای نظارتی حضورشان را در برخی از باشگاه ها پررنگ خواهند کرد تا وضعیت دریافتی و پرداختی و هزینه های مالی مورد بررسی قرار بگیرد. این باشگاه ها عمدتا از آن دست باشگاه هایی هستند که بودجه شان از بدنه دولت تعیین و تهیه می شود. تیم های صنعتی بیش از دیگران مورد توجه قرار دارند.

گزارش: اکبر عزیزی