شنبه هشتم اردیبهشت ماه
عملکرد تیم ملی در لیگ ملت های والیبال؛

شکست داریم تا شکست!

برای ما مهم نیست که سامورایی ها چگونه آرژانتینی ها را شکست دادند یا کرونا به جان چینی ها افتاد که به نوعی مجبورند تقاص پس بدهند. آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که تیم ملی ما در صحنه بین المللی خوب ظاهر شوند.

روزی که تیم به لیگ ملت ها اعزام شد، تاکید ورزیدیم که از این جمع انتظار شق القمر نداریم ولی خوب بازی کردن و خوب جنگیدن کمترین توقعی است که باید آن را مطرح سازیم. تیم ملی شب گذشته به بلغارستان باخت که جوانگرایی بسیار تحسین برانگیزی داشت. در این تیم سرویس گروهی، دریافت های خوب و حملات بی نظیر حرف اول را می زد. در جمع بلغارها سوای سگانف که پاسوری جوان اما با تجربه است، بازیکنانی چون نیکولف، پاراپانوف کولاک کردند. گوتسف و کولف جای خود داشتند.

این تیم را بلغارها از دو، سه سال پیش با مربیگری پروفسور پرندی مربی بلندآوازه ایتالیا بنیاد نهادند و ما طی این مدت دل خوش به داده هایی که متاسفانه در دام آسیب های کمین کرده در والیبال افتاده اند.

بلغارها سکولف را کنار گذاشتند اما باز هدفمند و امیدوار حرکت کردند. با این روند بدون تعارف باید بگوییم که تیم ملی ما همگون نیست و خوب بازی نمی کند و دفاع بیهوده از این رویه به نوعی بازخورد منفی خواهد داشت. اینکه چه باید کرد وظیفه ای است که بر دوش کادرفنی و ما رسانه ها سنگینی می کند.

ملی پوشان ما فردا در ساعت 21:30 مقابل ایالات متحده قرار می گیرند.

دیگر با وضعیتی که می بینیم هیچ مسابقه ای برای ما حساس و حیاتی نیست و باز تاکید مکرر که بتوانیم با تیم جوان شده تر ایالات متحده خوب پیکار کنیم.

توآنیگا پاسور جوان در کنار جندریک، انسینگ و دو چهره باتجربه آلن راسل و اسمیت حریفانی قابل دسترس هستند. به شرط اینکه تیم ما هم پرانگیزه و بسیار کم اشتباه باشد.

نویسنده: جمشید حمیدی