جمعه هفتم اردیبهشت ماه
اخبار پشت پرده فوتبال

خط و نشان اسکوچیچ برای فدراسیون فوتبال

باشگاه سایپا در اقدامی اصولی، کلیه مربیان پایه و آکادمی باشگاه خود را از بازیکنان سابق و بازنشسته خود تشکیل داده است. سعید رجبی به عنوان مسئول آکادمی و شاهین آوردند. بازیکن سابق تیم سایپا به عنوان سرمربی نونهالان برگزیده شده اند. به این طرز فکر می گویند ارزش قائل شدن بر پیشکسوتان این باشگاه.

رامین رضاییان مدافع فصل پیش تیم پرسپولیس که از این تیم جدا شده است، روز گذشته با تیم الشحانیه قطر به توافق رسید.

 

با آنکه پیش تر عنوان شده بود لیگ 22 همراه با تماشاگران خواهد بود، اما سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد فقط 30 درصد از ورزشگاه در اختیار تماشاگران خواهد بود. با توجه به تغییرات روزانه پیش بینی می شود تا زمان آغاز بازی ها، لیگ 22 بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

 

اسکوچیچ بار دیگر به مسئولان فدراسیون فوتبال تذکر داد، از کمیته اخلاق بخواهید باقی مانده محرومیت حسین کنعانی زادگان برای بازی در تیم ملی را ببخشند؛ چون به وجود او در جام جهانی نیازمند است و اگر این عفو عملی نشود، بنده درخصوص رقم خوردن هرگونه ناکامی در جام جهانی پاسخگو نخواهم بود.

 

صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان بعد از برگزاری چند جلسه از تمرینات این تیم عنوان کرد. از آنجا که بازیکنان فراخوان به تمرینات که تعدادشان 60 نفر است همگی خوب هستند و ما مجبوریم تا برخی ها را در این تیم حفظ کنیم. مجبوری در کنار تیم اصلی، یک تیم دیگر به نام تیم جوانان ب ایران تشکیل دهیم. این اقدام به این دلیل است تا آن عده از بازیکنان واجد شرایط که بنا به دلایلی نمی توانند در تیم اصلی باشند، در تیم ب استفاده شوند تا سرمایه ها هرز نروند!

 

با توجه به انصارف کشور استرالیا از میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا، احتمالا از بین دو کشور کره جنوبی و ژاپن یکی میزبان خواهد شد.

 

محمد مایلی کهن در تازه ترین اظهاراتش آوردن دستیار خارجی در کنار مربیان ایرانی را در کرد و گفت: در این وضعیت بد اقتصادی چرا باید دستیار خارجی بیاوریم. مجیدی در استقلال تیم را قهرمان کرد و لیکن همه آن را به حساب پین دستیار ایتالیایی گذاشتند. متاسفانه یک عادت بد می رود تا در فوتبال ایران ریشه دار شود . مجید و محرم نویدکیا را سوزاندیم تا پای مربیان چشم رنگی به فوتبالمان باز شود. اکنون فشار روی گل محمدی آمده تا دستیار خارجی در کنار خود قرار دهد. فوتبال ما به سرمربی خارجی نیاز ندارد. مربیان داخلی شایستگی خود را نشان داده اند اما کسی متوجه سرمایه سوزی در فوتبال ما نیست. چرا باید مجیدی تیم قهرمان را رها کند؟ چراهای دیگری هم وجود دارد؟ همه می دانند که منظورم چیست؟

نویسنده: اکبر عزیزی