شنبه هشتم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی جوانان آسیا؛

شکست دختران ایران از کره جنوبی

با وجود ادعای سرمربی تیم جوانان ایران که نوید تحول را در این بخش داده بود، دختران جوان هم مانند نوجوانان از راهیابی به جمع چهار تیم برتر باز ماندند. همواره نسبت به تیم های بانوان نگاه امیدوارانه داشتیم اما با مصاحبه بازیکنان و برخی مسایل مشکلات حل نمی شود. باید فکری اساسی برای والیبال نسوان کرد.

تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در آخرین دیدار خود در دور گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا صبح امروز مقابل کره جنوبی به میدان رفت و سه بر صفر مغلوب حریف شد.

ملی‌پوشان ایران در ست اول در رقابتی تنگاتنگ و اختلاف امتیازی کم ۲۵ بر ۲۰ نتیجه بازی را واگذار کردند و در ست‌های دوم وسوم بازی نیز با امتیازهای ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۲۱ مغلوب شدند و در نهایت سه بر صفر برابر کره‌جنوبی شکست خوردند.

تیم ایران در دور گروهی این رقابت‌ها برابر تیم تایلند و کره جنوبی 3 بر صفر شکست خورد و با برتری مقابل قزاقستان میزبان در جایگاه سوم جدول گروه نخست قرار گرفت تا فردا در مرحله بعدی مسابقات به مصاف تیم چهارم گروه دوم برود که احتمالا هند باشد.

بازی‌های دور دوم این مسابقات فردا (یکشنبه 19 تیرماه) برگزار می‌شود. دو تیم برتر هر گروه در نیمه نهایی رقابت می‌کنند و سایر تیم‌ها برای کسب جایگاه پنجم تا هشتم به مصاف هم می‌روند. تیم پنجم گروه دوم مرحله مقدماتی نیز عنوان نهم مسابقات را به دست می‌آورد.

تاکنون صعود تیم‌های کره‌جنوبی و تایلند از گروه اول و چین از گروه دوم به جمع چهار تیم برتر مرحله نیمه‌نهایی قطعی شده است و ژاپن دیگر مدعی است که در پایان مسابقات امروز تکلیف این تیم مشخص می‌شود.

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 20 سال آسیا که از 13 تیرماه به میزبانی قزاقستان در شهر نور سلطان آغاز شده است، روز دوشنبه 20 تیرماه با معرفی تیم‌های اول تا سوم به پایان می‌رسد.

والیبال جوانان دختر ایران سال 2010 که پانزدهمین دوره این مسابقات برگزار شد، برای نخستین بار شرکت کرد و در نخستین حضور به مقام نهمی دست یافت.

جوانان دختر ایران تاکنون در پنج دوره این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند که رتبه هشتمی سال‌های 2012 و 2018 بهترین جایگاه کسب شده والیبال زنان ایران در این رقابت‌ها است.