شنبه هشتم اردیبهشت ماه

موضع گیری برابر صحبت های مجتبی جباری

مجتبی جباری همان شماره 8 سابق تیم ملی و استقلال در یک برنامه ورزشی تلویزیونی درخصوص وضعیت فوتبال، اتفاقات رفت و برگشت اسکوچیچ به تیم ملی فوتبال و حتی در مورد تیم فوتبال استقلال نکاتی را یادآور شد که شاید تاکنون کمتر کسی به این صراحت سخن بر زبان آورده باشد.

جباری در بخشی از صحبت هایش که در مورد فدراسیون فوتبال بود، گفت: وقتی که از فدراسیون فوتبال سخن گفته می شود باید از فدراسیونی صحبت کرد که دارای تشکیلات باشد. ما در کشورمان در حال حاضر چنین تشکیلاتی به نام فدراسیون فوتبال نداریم. اصلا نمی دانم چه کسانی در فدراسیون فوتبال حضور دارند که نقش تصمیم گیرنده را به خود گرفته اند. در فدراسیون فوتبال به همه چیز فکر می شود، جز فوتبال سر آقایان خیلی شلوغ است و همه به دنبال تاریخ 8 شهریور زمان انتخابات فدراسیون فوتبال هستند.

جباری در خصوص انتخابات آینده فدراسیون فوتبال چنین گفت: جالب است کسانی کاندیدا یا نامزد شده اند که در خراب شدن فوتبال و تبدیل شدن فوتبال به مخروبه نقش داشتند. اکنون که جام جهانی فرا رسیده و احتمالا پولی به حساب فدراسیون فوتبال از قبال حضور در جام جهانی واریز خواهد شد، آقایان دوباره بازگشته اند. آنها با این شعار که باید فوتبال درست شود، قصد ورود دارند، اما هرگز نمی گویند که عامل و باعث این خرابی خود ما بوده ایم.

جباری به این نکته هم اشاره داشت؛اسکوچیچ برکنار شد چون در این حد و اندازه نبود، اکنون بازگشته است.

خلاصه ما متوجه نشدیم این آقا در اندازه تیم ملی است یا نیست. اکنون تیم ملی با توجه به رفت و برگشت اسکوچیچ به چند پاره تقسیم شده است و تحت هیچ شرایطی این تیم تا جام جهانی به سامان نخواهد رسید.

جباری به ساختارها و فوتبال پایه هم اشاره داشت و گفت: تدبیر آقایان چنان وضعیتی را ایجاد کرده است که هر کس بیکار است وارد کلاس مربیگری شده و مدرک مربیگری دریافت کرده است. طبیعی است که آقایان بیکار از این مدارک به دنبال کاسبی خواهند رفت و بازیکنانی را در تیم های خود مدارس خود جای خواهند داد که پدرشان از وضعیت مالی بالایی برخوردار است. متاسفانه سواد فوتبالی در فوتبال ما فروکش کرده و فوتبال و تشکیلات فوتبال ما قیافه فوتبال را ندارد. در این فوتبال تا بخواهید مدیرانی دیده شده اند که با اصل مدیریت فاصله دارند و صرفا براساس رابطه به مدیریت در فدراسیون و باشگاه ها راه یافته اند.

در پی اظهارات تند جباری شنیدیم مواضع سختی اتخاذ شده تا برا فراخوانی جباری پاسخگوی آنچه که بر زبان آورده است باشد. این موضع گیری بیشتر از سوی فدراسیونی ها است. زیرا جباری اعتقاد دارد که فدراسیون کنونی نه مدیر دارد، نه رئیس و نه شایستگی و توانایی اداره صحنه بزرگ فوتبال را دارد. آنهایی که می توانند کمک حال فوتبال باشند و فدراسیون فوتبال را به درستی اداره کنند، در کنج خانه باقی مانده اند.