پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بازگشت مربی ایرانی تیم ملی هاکی فیلیپین

هاکی داخل سالن ایران بازیکنان و مربیان خوبی را پرورش داده است اما در هاکی روی چمن همچنان درمقدمات درجا زده است. در این رهگذر دو سه مربی و بازیکن ایرانی در کشورهای مختلف فعالیت کرده اند که یکی از آنها حمید بخارایی است مردی که زمانی هم دبیر فدراسیون در زمان شادروان بهرام شفیع بود.

مربی ایرانی تیم ملی هاکی فیلیپین به کشور بازگشت. حمید بخارایی که تیمهای ملی بانوان و آقایان کشور فیلیپین را هدایت می کرد، موفق شد برای نخستین بار تیم بانوان فیلیپین را به مقام سومی کشورهای شرق آسیا برساند.

بخارایی در این باره به البرز ورزشی گفت: یازده کشور در مسابقات حضور پیدا کرده بودند که در بخش مردان پنجم شدیم و این برای هاکی فیلیپین یک مقام خوب محسوب می شود چون در این کشور بسکتبال مورد علاقه همه است و بعد هم نوبت ورزش های رزمی می رسد.

بخارایی و اسفندیار صفایی (تایلند) مربیان شاغل ایرانی در آن سوی کشور هستند.

وی درباره کارنامه هاکی ایران در سالی که گذشت گفت: تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که بهمن ماه برگزار شد بازهم اول شد اما آن صلابت و آمادگی گذشته را نداشت. باید در مسابقات قهرمانی جهان که بهمن ماه سال جدید در بلژیک برگزار خواهد شد چه راندمانی از خود بر جای می گذارد. ایران در دوره قبل مسابقات مقام سوم هان را به دست آورده بود، آن دوره تیم ملی کشورمان به دلیل شرکت در تورمنت های مختلف آمادگی خوبی داشته است.