پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

اسدزاده: دوست دارم در لیگ ایران بازی کنم

بازیکن ایرانی در فوتبال اربیل عراق در حال درخشش است. امیر اسدزاده با 26 سال سن سابقه حضور در تراکتورسازی تبریز را دارد که در حال حاضر به در فوتبال اربیل عراق بازی می کند. وی گفت و گو با البرز ورزشی از فراز و نشیب های فوتبالی اش در ایران صحبت می کند که می خوانید.

* در زمان مربیگری یحیی گل محمدی در تیم تراکتور سازی، شاگرد ایشان در آن تیم بودم.

وقت سربازی فرا رسید و به ناچار ازتراکتور و آقا یحیی جدا شدم تا به تیم فجر سپاسی انتقال یابم.

* در تراکتور و فجر دوران خوبی را طی کردم به گونه ای که آقا یحیی در تراکتور روی من حساب ویژه ای باز کرده بود.

* پس از پایان خدمتم، آقایحیی از تراکتور جدا شده بود به دنبال تیم جدیدی بودم. به واسطه یکی از دوستان به اربیل عراق سفر کردم.

* در اربیل آقای مصطفی بابازاده که در تراکتور مربی بود و من شاگرد ایشان بودم، در تیم شقلاوی اربیل به عنوان مربی فعالیت داشت از ایشان در رابطه با حضورم در یکی از تیم های اربیل مشورت خواستم. ایشان پیشنهاد دادند چون سال اول است و شناخت از تیم ها نزد شما کم رنگ خواهد بود، ترجیح می دهم به تیم ما آمده تا تجربه اندوزی شود.

 توصیه های آقای بابازاده را پذیرفتم و به تیم شقلاوی اربیل پیوستم. بازی های خوبی ارائه دادم و در کلیه بازی های پای ثابت ترکیب اصلی تیم بودم. در کنار این درخشش موفق شدیم تا با تیم شقلاوی از لیگ یک به لیگ برتر فوتبال اربیل صعود داشته باشیم.

 پیشنهاد تمدید قرارداد داده شده است، اما دوست دارم که درلیگ برتر خودمان بازی کنم. یکی ،دو تیم لیگ برتری داخلی پیشنهاد ارائه داده اند،ا ما باید شرایط را بررسی کنم. در فوتبال اربیل هم از موقعیت خوبی برخوردارم ونیز چند تیم عراقی هم پیشنهاد بازی در تیم شان ارائه داده اند.

گفت و گو: احمد دباغ