پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
رأیی که‌ قابل پیش بینی بود؛

یک گام تا‌ استیضاح!

امیدواری جامعه از انتخاب وزیری که از جنس ورزش خیلی زود به یاس مبدل شد و نمایندگان مردم در مجلس با کارت زرد خود به ضعف ها، کاستی ها و سو مدیریت ها در وزارت ورزش و جوانان مهر تایید زدند.

سال گذشته که رئیس جمهوری، دکتر حمید سجادی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به÷ مجلس معرفی کرد و با رای اعتماد نمایندگان مواجه شد،بارقه امید در دلها دمید.

جامعه ورزش بعد از مدتها مدیری ورزشی و متخصص و آشنا به کار را در امور مدیریتی کنار خود دید.

در همان‌مقطع، نخبگان،  کارشناسان و متخصصان امر از انتخاب ایشان استقبال کردند و باید ها و نبایدها به وی گوشزد نمودند.

متاسفانه تحمیل افراد مختلف از سوی عناصر سیاسی جهت حضور در مناصب کلیدی ورزش و محافظه کاری و توصیه پذیری وزیر دست به دست هم داد و مدیریت ورزش را به بیراهه برد.

نفراتی که برای تصدی امور در حوزه های مختلف از جمله معاونت های ورزشی،حقوقی،فرهنگی و امور جوانان،شرکت توسعه و تجهیز و سرپرستی برخی‌ فدراسیون ها به ایشان تحمیل‌شدند،رفته رفته استقلال و حاکمیت را از وزارت ورزش سلب کرد.

در همان‌ ماه های اولیه بسیاری از نمایندگان‌مجلس که به سجادی رای اعتماد داده بودند، در جلسات حضوری و نشست های تخصصی به عملکرد ایشان نقد جدی داشتند ودادن‌کارت زرد و استیضاح را امکان‌پذیر می دانستند.

از گوشه و‌کنار می شنویم در پنج شش ماهه گذشته،موارد مهمی از تصمیمات نادرست و ضعف ها به وزیر منتقل شدو تذکرات لازم به وی داده شد.

ناهماهنگی در معاونت ورزش قهرمانی به ویژه در مناقشه پولادگر و دبیر و گماردن یامین‌پور در پست مهم امور جوانان و گردن‌نهادن به یکسری مدیران تحمیلی را‌ بایداز جمله دلایل دادن کارت زرد به وزیر برشمرد و...

به نظر می رسد سجادی برای حضور در عرصه ورزش و عبور از پروژه استیضاح کار سختی پیش رو داشته باشد.

اعتماد کردن به مدیران داخل وزارتخانه و متخصصان کار بلد ورزشی و اجتناب از توصیه پذیری از عناصر سیاسی تنها راه برون رفت از این مهلکه است.

این‌ اقدام را نباید به دست زمان سپرد.

باید شجاعت پیشه کرد و با یک حرکت انقلابی، افراد ضعیف و نا آشنا به امور را برکنار و کار را به افراد قابل سپرد.

سجادی در گام‌نخست لازم است به عملکرد حوزه مدیریت و دفتر خود نگاهی واقع‌ بینانه داشته باشد و تغییراتی اساسی در این زمینه و معاونت حقوقی و امور مجلس ایجاد کند.

نظارت دقیق بر عملکرد روسای فدراسیونها و رشته هایی که به صورت سرپرستی اداره می شود،از اولویت خاصی برخوردار می باشد و ضروری است سرو سامانی به آن داده شود.

باید دید سجادی پس از دریافت اخطار و کارت زرد از مجلس،چگونه اقدام خواهد کرد و با چه نگاهی و چه نوع اقداماتی، نظر مثبت نمایندگان مجلس را جلب می کند.

نویسنده: احمد میرزاییان