شنبه هشتم اردیبهشت ماه

زشت و زیبا، شادی و نگرانی در پرسپولیس

چیزی کمتر از 10 روز دیگر لیگ بیست و دوم فوتبال برتر آغاز خواهد شد، اما در اردوی تیم پرسپولیس هنوز آرامش به جایگاه اصلی خود راه نیافته است. نگرانی، اضطراب و دلهره در پرسپولیس موج می زند، اما در کنار آن اخباری به گوش می رسد که حکایت از بازگشت شادی و آرامش را دارد.

نگرانی در این تیم پرهوادار از آن منظر است که این تیم فاقد یک مهاجم ششدانگ گلزن است. پیکان تیم پرسپولیس فاقد نیش زهردار است. خط حمله این تیم فاقد یک مهاجم تمام کننده است. با آنکه یحیی گل محمدی هر روز فریاد سر می کشد که تیم من یک مهاجم گلزن می خواهد، اما در داخل باشگاه پنبه های درشت در گوش نهاده تا صدای گل محمدی شنیده نشود. عجیب آنجاست که مسئول نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس پیش از دیگران خود را به کوچه کج وچپ زده تا هیچ فریاد و صدایی را نشنیده بداند؛ چون زبان مذاکره و ذب بازیکن خارجی را نمی داند. آنچه که پرسپولیس تاکنون شکار کرده است یا بازیکن داخلی بوده یا بازیکنی بوده که در ایران توپ می زد. خلاصه آنکه این بی تفاوتی و به خواب رفتن آن هم از نوع زمستانی اش که در تابستان اتفاق افتاده، صدای همه را در آورده است. خصوصا بازیکنان فعلی تیم پرسپولیس متاسفانه شاهد موج بزرگی از مخالفت بازیکنان فعلی تیم پرسپولیس هستیم که از بابت بی تفاوتی مدیران و مشاوران و معاونان باشگاه جان بر لب شده اند. تعجب آنکه هر روز بر تعداد مخالفان داخلی افزوده می شود و عملا بازیکنان فعلی تیم پرسپولیس با مدایران باشگاه آن هم در آستانه شروع لیگ دچار زاویه شده اند. این در حالی است که در باشگاه پول وجود دارد و منابع مالی حکایت از غنی بودن آن را دارد، اما شجاعت و عرضه خرج و هزینه و خرید بازیکن و مهاجم گلزن خارجی دیده نمی شود. فعلا این درد پرسپولیس را از درون در حال ذوب کردن است.

اما در کنار نگرانی موجود خبر رسید که برخی ها همت کرده و به یاری باشگاه آمده اند تا آقایان تصمیم گیرنده در باشگاه را برای خروج از افکار جذب کاسیانو که خود را بدجوری گرفتار آن کرده، یکی، دو بازیکن و مهاجم خارجی را روانه باشگاه پرسپولیس کرده اند.

یک مهاجم گلزن برزیلی و یک مهاجم ششدانگ هلندی در راه پرسپولیس قرار دارند. خبرهای تکمیلی در این ارتباط حکایت از آن دارد که برای جذب هر دو مهاجم حتی کمک های مردمی در داخل و خارج از مرز به یاری باشگاه آمده است تا معضل بزر گ باشگاه پرسپولیس از تاریخی به روشنایی تبدیل شود. اقدامات اخیر در حال نهایی شدن قرار دارد مگر آن که آنهایی که با زبان مذاکره برای خرید بازیکنان خارجی بیگانه هستند، بار دیگر مانند کاسیانو، دو بازیکن جدید خارجی و مهاجم گلزنی را فرار دهند.