شنبه هشتم اردیبهشت ماه

سردار و تجدید خاطرات ایرانیان در بوندس لیگا

فوتبال باشگاهی دیار ژرمن ها خاطرات خوبی از حضور ایرانیان دارند. از رضا عادل خوانی گرفته تا علی دایی، مهدی مهدوی کیا ، وحید هاشمیان و اینک سردار آزمون

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی به نقل از ورزش سه: بوندس‌لیگا اولین لیگ اروپایی بود که در خود را به روی ستارگان ایرانی باز کرد و در زمانی تعداد زیادی از ستارگان فوتبال ایران در تیم‌های مطرح این کشور بازی می‌کردند. حتی بایرن مونیخ پرافتخارترین تیم آلمان سه بازیکن مختلف ایرانی را در دوران متفاوت در جمع خود داشته است: از علی دایی طلسم شکن تا وحید هاشمیان سخت کوش و علی کریمی درخشان که هر یک چند فصل در این باشگاه آلمانی فعالیت داشته‌اند.

در میان این باشگاه‌ها، بایر لورکوزن هم همیشه جای خود را در ذهن فوتبال دوستان ایرانی داشته است. باشگاهی که مدیرانش پس از جام جهانی 1998 روابط گسترده‌ای با فوتبال ایران داشتند و در کنار فعالیت‌های شرکت دارو سازی بایر، بخشی از انتقالات اروپایی فوتبال ایران را به سمت آلمان مدیریت می‌کردند.

در آن دوره زمانی، داریوش یزدانی، مهدی پاشازاده و علی موسوی سه بازیکن استقلال بودند که با نظر مثبت مدیران بایر، راهی آلمان شدند.

لورکوزن حالا بعد از سال‌ها، سردار آزمون مهاجم نامدار ایرانی را از تیم زنیت سن پترزبورگ به‌خدمت گرفته و او قرار است یکی از یازده بازیکن اصلی شاگردان جراردو سیوانه در رقابت ‌های این فصل باشد.