پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
روح ا... عبادزاده در گفت و گو با البرز ورزشی؛

آخرین حضورمان را در جام جهانی تجربه می کنیم

روح ا... عبادزاده بازیکن سابق تیم های ملی و پرسپولیس اعتقاد دارد که حال و روز فوتبال چندان مناسب نیست و دچار بیماری مزمن شده است. حرف های او را که با دیگران متفاوت است می خوانید.

*حفظ اسکوچیچ در تیم ملی واجب و ضروری است حتی اگر در تاریخ 8 شهریور، رئیس جدید فدراسیون فوتبال وارد شود.

* جای تاسف است که خودمان با دخالت های بی مورد باعث چنددستگی در تیم ملی شده ایم، متاسفانه پرده در تیم ملی فرو افتاده است و بعید می دانم که کسی بتواند این چند دستگی را در تیم ملی برطرف کند. اکنون در تیم ملی شاهد چند گروه شده ایم که هر کس ساز خود را کوک می کند.

* شرایط در تیم ملی به گونه ای شده است حتی اگر مورینیو را به جای اسکوچیچ وارد تیم ملی کنیم، با این شرایطی که در تیم ملی اتفاق افتاده آبی گرم نخواهد شد.

*اعتقادم بر این است در این مقطع تنها کسی که می تواند به فوتبال سر و سامان ببخشد، مهدی تاج است. دخالت های دولتی قابل لمس است و اگر دخالت ها در انتخابات تاثیرگذار شود خطر تعلیق وجود دارد. دولتی ها و مجلسی ها باید مواظب باشند که با حرف های خود چه اتفاقاتی را که در کمین فوتبال نشسته است، رقم می زنند.

*درخصوص پرسپولیس بگویم آقای درویش زحمت را کشیده اند اما تیمی که اکنون به نام پرسپولیس جمع شده است یک تیم پا به سن گذاشته است. هنوز مجموعه تیمی شکل نگرفته است، این تیم فاقد مهاجم کارآمد است. متاسفانه سرمایه های فوتبال برای یکی، دو سال هزینه می شو و برای یک تیم قوی و جوان هیچ گونه هزینه صورت نمی گیرد.

* پرسپولیس باشگاهی نیست که باید با خرید بازیکن به قدرت تبدیل شود اگر هزینه ها برای خرید بازیکنان مسن در جهت تقویت آکادمی صورت بگیرد، در کمترین زمان دارای بازیکنان جوان و قوی خواهیم بود که می تواند برای باشگاه درآمدزایی داشته باشد.

*باشگاه بایرن مونیخ آلمان هفت زمین تمرین دارد که بازیکنان بازنشسته خود را در تیم های پایه به کار گرفته و استعدادهاد را به تیم اصلی بایرن پرورش می دهند اما در فوتبال ما همه چیز وارونه عمل می شود. پول را به بازیکنان مسن هزینه می کنیم تا جوانان مستعد در جهت رشد نادیده گرفته شود.

*بی توجهی به فوتبال پایه باعث شده است تا فوتبال ما از ریشه دچار مشکل شود. به اعتقاد من تیم ملی فوتبال کشورمان آخرین دوره خود را در جام جهانی تجربه می کند؛ زیرا در راه رشد و پرورش به بیراهه رفته ایم و فوتبال ما از درون در حال خالی شدن است.

*امیدوارم که انتخابات 8شهریور به سود فوتبال انجام شود؛ البته با توجه به دخالت هایی که این روزها صورت می گیرد، بعید می دانم که اهالی فوتبال از انتخابات 8 شهریور راضی و به رضایت برسند؛ چون برخوردهای کنونی با برخی از نامزدها رنگ و لعاب برخورد عدالت گونه و ورزشی و جوانمردانه را همراه ندارد.

گفت و گو: اکبر عزیزی