جمعه هفتم اردیبهشت ماه
مادر ورزش ها از نگاهی دیگر؛

کفگیر دوومیدانی به ته دیگ خورده است

دو دونده سرعت ایران در بازی های قونیه رکورد شکستند، اما به دلیل ورزش غیراستاندارد با رکورد آنها قانونی اعلام نشده است.

تفتیان در دوی صدمتر و فرزانه فصیحی در بخش صدمتر بانوان به ترتیب حدنصاب های 88/9 و 24/11 را رقم زدند که به دلیل گفته شده رکورد جدید ملی محسوب نمی شود. دکتر محمدرضا آشتیانی کارشناس دوومیدانی در این باره می گوید: قانون در این باره صراحت دارد که وزش باد نباید خارج از استاندارد تعیین شده باشد. از سویی دیگر بعد از ثبت رکوردها نیز دونده ها باید در تست دوپینگ نیز شرکت کند.

رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی درباره امتناع سرپرست گروه اعزامی دوومیدانی به ترکیه انجام تست نیز می گوید: از نزدیک در جریان ماوقع نیستم و فکر می کنم که حاشیه ای به وجود آمده است؛ چرا که در صورت بروز چنین واقعیتی این سرپرست کاروان است که تصمیم می گیرد فرد مذکور در دهکده حضور پیدا نکند.

عضو سابق کمیته های دوومیدانی کنفدراسیون آسیا درباره اوضاع و احوال کنونی دوومیدانی کشور می گوید: در یک کلمه چیزی به نام دوومیدانی باکیفیت نداریم. زمانی می توانیم مدعی باشیم که در هر ماده 12-10 ورزشکار تاپ داشته باشیم که یکی از آنها در تاپ لیست قرار بگیرد. در صورتی که آنچه امروز از دوومیدانی مانده یعنی تفتیان، حدادی متعلق به مدیریت 10، 12 سال پیش فدراسیون دوومیدانی است. متاسفانه سوء مدیریت در زمان ریاست کیهانی و افشین داوری سبب شد که کفگیر دوومیدانی به ته دیگ بخورد و هیچ برنامه ای برنامه سازندگی در این ورزش وجود نداشته باشد.

گفت و گو: ج – دوستدار