پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بازی های همبستگی کشورهای اسلامی؛

نقره دختر باد

در رقابت های دوومیدانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی فرزانه فصیحی با خلق رکورد جدید به مدال نقره دست پیدا کرد. وی در فینال دوی ۱۰۰ متر با ثبت حد نصاب ۱۱.۱۲ ثانیه رکورد ملی ایران در ماده ۱۰۰متر را شکست و به مدال نقره رسید. ‌

فصیحی در شرایطی در دوی صدمتر پشت دونده رقیب قرار گرفت که رکورد قابل توجهی از خود برجای گذاشت.

فرزانه فصیحی و همسرش که از روزنامه نگاران فعال ورزش کشورمان است، چند سالی است که در کشورهای مختلف از جمله صربستان اردو زده و در بسیاری از تورنمنت های بین المللی با هزینه شخصی شرکت می کند. این تلاش ها در خور تحسین است و کاش سایر دونده های بااستعداد دختر ما نیز از مکنت مالی خوب یا از حمایت بیشتر فدراسیون دوومیدانی برخوردار بودند و همانند فصیحی در راه شکوفایی گام برمی داشتند.

لیلا ابراهیمی عضو سابق تیم ملی و کارشناس دوومیدانی می گوید: فصیحی با همین رکورد می تواند در آسیا عنوان کسب کند. شاید اگر دونده های آفریقایی که معمولا برای کشورهایی مانند بحرین و قطر بازی می کنند، نبودند فصیحی به مدال طلا دست پیدا می کرد.

ابراهیمی درباره نتایج سایر دونده های دختر کشور ما نیز می گوید: از آنجایی که کمیته ملی المپیک برای ما سهمیه ای درنظر گرفت که دونده ها توانایی کسب مدال را داشته باشند، فکر می کنند که سایر بچه های ما همانند میرزا طیبی، مبینی و تکتم شانس موفقیت دارند. آنها نیز باید در تورنمنت های متعدد حضور پیدا کنند تا به سطح قابل قبول برسند.