پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ ۲۲ روی خط استارت؛

استقلال با سپاهان، گل سرسبد هفته اول

لیگ بیست و دوم فوتبال از روزجمعه در دو بخش آغاز خواهد شد. بخش اول روزجمعه و بخش دوم از روز شنبه. بازی ها با حضور ۳۰درصدی تماشاگران برگزار می شود.

لیگ۲۲ برخلاف سایر لیگ قبل قرار است با سروصدا و پرهیاهو آغاز شود، چون اکثریت تیم ها با کلی اگر و اماهایی که دارند وارد میدان خواهند شد.

طبیعی است که در گام اول نگاه اهالی فوتبال به چند تیم و چند نتیجه معطوف خواهد شد. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتور تیم هایی هستند که نگاه ویژه را به دنبال دارند.

 

نساجی - مس رفسنجان

نساجی با مس رفسنجان میزبان ندارد، هر دو در خارج از خانه بازی خواهند کرد. به ظاهر نساجی میزبان است، اما باید در اصفهان پذیرای تیم کرمانی باشد.

نساجی با مطهری تجربه اول را به بوته ازمایش خواهد کشاند، اما مس رفسنجان از آن دست تیم هایی است که بدجوری گلوی حریف را می فشارد. باید دید که مطهری با نساجی چه مقدار در نقش اول تیم پایداری از خود نشان خواهد داد.

 

پیکان- ملوان

پیکان در کرج میزبان ملوان تازه وارد لیگ است. پیکان با حسینی در شروع کار روز آرامی را خواهد دید، چون ملوان در نقل وانتقالات نتوانست تیم دسته اولی را به تیم لیگ برتری تبدیل کند.

 

استقلال - سپاهان

گل سرسبد بازی هفته اول به بازی استقلال با سپاهان اختصاص  دارد. استقلال در دفاع راست مشکل دارد، همچنین در مرکز ثقل زمین فاقد یک بازیگردان است، اما در خط حمله دارای نیش زهردار است. در عوض سپاهان تا بن دندان مسلح بوده و هم با قدرت است وهم خوب یارگیری کرده است. گذشته از آن جنگ اندیشه های دو مربی پرتغالی در دو تیم می تواند کنار خط زمین بر قدرت بازی حساس هفته اول بیفزاید.

 

آلومینیوم - هوادار

شاگردان مهدی رحمتی با آلومینیوم به مصاف هواداری خواهد رفت که اگر اندکی هوشیارانه عمل کند، می تواند از میدان هوادار به راحتی سه امتیاز بازی را بچیند. هوادار این روزها با شرایط آرمانی اش فاصله دارد.

 

نفت مسجد سلیمان - مس کرمان

نفت درخانه اش در شرایطی میزبان تیم مس کرمان خواهد بود که تیم کرمانی پس از سال ها دوری از لیگ برتر، امسال  در این لیگ به دنبال تجربه اندوزی است تا به واژه ماندگاری نزدیک شود.

 

پرسپولیس - ذوب آهن

پرسپولیس در ایستگاه اصفهان پیاده خواهد شد تا حریف ذوب آهن شود. نقطه مشترک و تیم این است که مربیان دو تیم به علت محرومیت انضباطی باید روی سکوها جا خوش کنند؛ همچنین پورعلی گنجی و  عالیشاه بعلت محرومیت وپاکدل وامیری به دلیل مصدومیت همراه پرسپولیس نخواهند بود.با اینحال این بازی هم میتواند دیدنی باشد.هر چند که ذوب آهن هرگز در شروع لیگ تیم دست وپا گیر دیده نشده است.

 

 

گل گهر - تراکتور

گل گهر که توسط قلعه نوعی تیم خوبی را بسته است و تراکتور که در این فصل خوب هزینه کرده است می توانند ارائه دهنده یکی از بازی های دیدنی هفته اول باشند.

البته تیم قلعه نوعی به دلیل میزبانی، امیدوارتر از حریف در جهت شکار سه امتیاز دیده می شود.

 

فولاد - نفت آبادآن

دربی خوزستان خیلی زود فراهم شد. فولاد با نکونام به دنبال بلندپروازی است. فولادی ها بدون سروصدا تیم خوبی را جمع وجور کرده اند، بی شک تیم نفت آبادان در گرمای خوزستان نمی تواند آرامش را برابر فولاد آماده و یکدست ملاقات کند.

نویسنده: اکبر عزیزی