جمعه هفتم اردیبهشت ماه
حرف های یک بازمانده؛

زندگی ادامه دارد

تیم ملی والیبال آرامش بعد از توفان را با صبوری می گذراند. کاری به این قضیه نداریم که سخنان سیدموسوی و میلاد عبادی پور در نشریات دو کشور والیبال خیز اروپایی چه بازتابی داشته است. باید به این قضیه بیندیشیم که بعد از هر اتفاقی زندگی ادامه دارد.

بازیکنانی که این روزها به نوعی علم مخالفت علیه فدراسیون را برداشته اند، همه دست پرورده های این تشکیلات هستند که روزگاری به آنها نمی شد گفت که بالای چشمشان ابروست. خودکرده را تدبیر نیست، اما در این میان سرمربی تیم ملی باز هم خویشتنداری به خرج داد و با برخوردی منطقی سعی کرده است که تمرکز تیم ملی را به هم نزند. حالا ملی پوشان فردا به سوی لهستان می رود تا در جام واگنر خودآزمایی کنند. این مسابقه قرار است در شبکه سه سیما به صورت زنده پخش شود.

در بین بازماندگان تیم اعزامی میثم صالحی برای چک کردن کتف جراحی شده اش به ایتالیا رفت اما جواد کریمی که همانند وی به بهبودی 70درصدی رسیده با تیم پرواز می کند. ما به این تیم امیدواری بیشتری نسبت به گروهی داریم که در لیگ ملت ها سورپرایز شدند. انگار والیبال ایران پر از سورپرایز و شگفتی است.

امیر افشار یکی از دو پاسور برتر لیگ سال گذشته نیز تا آخرین لحظه در جمع اردونشینان حاضر بود. وی بیشتر برای کسب تجربه اندوزی به اردو رفته بود. او می گوید: در تمرینات تیم ب و سپس تیم اصلی ملی آنچه را که دیدم رفتار پسندیده و منصفانه کادرفنی بود. از آقای عطایی گرفته تا آقای طلوع کیان و کامبیز یعقوبی همواره مثبت اندیش و خیرخواهانه عمل کرده اند. برای من سه ماه حضور در اردو بسیار آموزنده بود. دانش مربیان ایرانی واقعا تحسین برانگیز است.

والیبال به عنوان ورزش گروهی باید همفکری جمعی و از خودگذشتگی فردی لحاظ شود. آنقدر یک بازیکن را باد نکنیم که دیگر نشود مقابل آنها ایستاد. روی سخن ما با دوستانی است که منافع آنی را بر منافع ملی ترجیح می دهند و می خواهند آفتاب حقیقت را پشت ابر نگه دارند!

تیم ملی ایران در جام واگنر پنجشنبه 27 مردادماه ساعت 22:30 با لهستان، جمعه ساعت 20 با صربستان و شنبه 29 مردادماه ساعت 20 با آرژانتین پیکار می کند.

نویسنده: جمشید حمیدی