پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دنیای توپ و سبد

تیم ملی بسکتبال که در ژاپن به سر می برد، دومین مسابقه تدارکاتی خود را هم واگذار کرد. این در حالی است که بسکتبال ایران خود را برای میزبانی رقابت های جوانان آسیا هم آماده می کند.

شکست دوم تیم ملی ایران

دومین دیدار تیم های ملی بسکتبال مردان ایران و ژاپن نیز با نتیجه 80-58 به سود میزبان خاتمه یافت.

انجام دو دیدار دوستانه با تیم سرعتی ژاپن بدون احتساب نتیجه بدست آمده برای آمادگی و هماهنگی بیشتر تیم ایران در ادامه و حضور در مسابقات آینده مثمرثمر بود.

به گزارش رضا مقدم از ژاپن، در بازی امروز در کوارتر اول تیم کشورمان هوشیارانه و با دقت عمل در پرتاب ها نتیجه را با حساب 17-16بسود خود رقم زد. در کوارتر دوم ژاپن ابتکار عمل را بدست گرفت تا امتیاز 41-31 در تابلو به نفع میزبان نقش بندد. در کوارتر سوم نیز ژاپن با پرتابهای سه امتیاز ی و عملکرد خوب در ریباند ودفاع پیروز این تایم شد و در کوارتر پایانی نیز میزبان این روند را ادامه داد تا با افزودن امتیازات نتیجه 80-58 را در کارنامه این دیدار بسود خود به ثبت رساند.

 

دعوت پرتعداد داوران ایرانی

کنفدراسیون بسکتبال آسیا از صنم نظامی بازیکن سابق تیم ملی و سمانه دهقانی داور بین المللی کشورمان دعوت کرد تا به عنوان ناظر و داور در مسابقات جوانان آسیا که از روز 14 شهریور ماه در هند آغاز می شود حضور پیدا کنند. از سویی دیگر صادق قنبری، محمد رجبی، رامین فتحی نیز برای داوری در مسابقات جوانان آسیا که از روز 30 ماه جاری در تهران برگزار می شود، انتخاب شدند. محمدرضا صالحیان هم یکی از ناظران فنی مسابقات خواهد بود. ناگفته نماند که تیم بسکتبال جوانان ایران با تیم های ژاپن و لبنان در دور مقدماتی همگروه است. اولین بازی ایران با لبنان در روز افتتاحیه رقابت ها خواهد بود.