پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا؛

کشش برای جهش ...

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا از امروز در سالن والیبال آزادی آغاز شد و نوجوانان ایران که تمرینات طولانی را پشت سر گذاشته اند، برای جهش و رسیدن به دوران جدید کوشش می کنند.

هشت تیم شامل ایران، چین‌تایپه، چین، کویت، ژاپن، کره‌جنوبی، تایلند و هند با مجموع 96 بازیکن در این رقابت‌ها حضور دارند و تا روز دوشنبه 31 مرداد برای کسب جایگاه‌های اول تا هشتم قاره کهن با هم مسابقه خواهند داد.

امیرعلی دولتی مدافع میانی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با 206 سانتی‌متر قد عنوان بلندقامترین بازیکن مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا را به خود اختصاص داده است.

لیبروی تیم تایلند (کاتاووت تاپفرومارات) با 169 سانتی‌متر، قدکوتاه ترین بازیکن این دوره از مسابقات محسوب می‌شود.

تیم ملی نوجوانان والیبال ایران با میانگین قدی 198 سانتی‌متر و داشتن پنج بازیکن بالای دو متر، بلندترین تیم از نظر میانگین قدی است و تیم‌های تایلند و کویت با میانگین 183 سانتی‌متر کوتاه‌ترین تیم‌ها هستند.

میانگین بلندترین ارتفاع اسپک، متعلق به تیم ایران (338 سانتی متر) و کوتاه‌ترین اسپک برای به تیم کویت (301 سانتی‌متر) است.

همچنین میانگین بلندترین دفاع با دو دست را بازیکنان تیم ایران در ارتفا 330 سانتی‌متر انجام می‌دهند و کوتاه‌ترین دفاع به نام تیم نوجوانان کویت (286 سانتی‌متر) تعلق دارد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران فردا (سه‌شنبه 25 مرداد) در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف چین می‌رود و این دیدار حکم رونمایی از نسل جدید والیبال ایران را دارد که از نظر شرایط جسمانی و تکنیک‌های این رشته ورزشی با نسل‌های گذشته متفاوت هستند.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با حضور 8 تیم در دو گروه زیر برگزار خواهد شد:

گروه اول: ایران، چین‌تایپه، چین و کویت

گروه دوم: ژاپن، کره‌جنوبی، تایلند و هند

ایران – چین؛ این بار نوجوانان آسیا

ژاپن – هند ساعت 11:30

تایلند – کره‌جنوبی ساعت 14

کویت – چین‌تایپه ساعت 17

 

سه‌شنبه 25 مرداد

هند – تایلند ساعت 11:30

ژاپن – کره‌جنوبی ساعت 14

ایران – چین ساعت 17

 

چهار‌شنبه 26 مرداد

تایلند – ژاپن ساعت 11:30

چین – چین‌تایپه ساعت 14

ایران – کویت ساعت 17

 

 

پنج‌شنبه 27 مرداد

کره‌جنوبی – هند ساعت 11:30

چین – کویت ساعت 14

ایران – چین‌تایپه ساعت 17

جمعه 28 مردادماه تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند و در پایان مرحله گروهی تیم‌های اول تا چهارم گروه یک روز شنبه 29 مرداد به صورت ضربدری بازی خواهند کرد.