پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مسابقات کشورهای همبستگی اسلامی – قونیه؛

تیم ملی هندبال مردان ایران سوم شد

تیم ملی هندبال بزرگسالان ایران با کسب برنز بازی‌های کشورهای اسلامی بعد از ۸ سال صاحب مدال شد‌.

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی اسلامی با حضور بیش از ۴ هزار ورزشکار از ۵۶ کشور در ۱۹ رشته در قونیه کشور ترکیه زادگاه «مولانا محمد جلال‌الدین بلخی» در حال برگزاری است که تیم ملی هندبال مردان در این رقابت ها به کار خود پایان داد.

تیم ملی بزرگسالان هندبال با هدایت مربی طراز اول اروپایی وسلین وویوویچ و با کمک دستیاران ایرانی؛ حمید صادق شاه نشین و شهداد مرتجی در این مسابقات در مرحله گروهی با آذربایجان و ترکیه میزبان همگروه بود که بلند قامتان ایران با پیروزی برابر میزبان کار خود را آغاز کردند و در ادامه نیز با شکست آذربایجان به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شدند.

شاگردان وسلین در مرحله نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف قطر قدرتمند رفتند که با ارائه یک نمایش فوق العاده و دیدنی در آستانه شکست قدرتمندترین تیم آسیا در رشته هندبال قرار گرفتند اما متاسفانه در لحظات و ثانیه‌های پایانی سوت های اشتباه داوری نتیجه بازی را به نفع قطری ها تمام کرد تا دلاور مردان ایران از صعود به فینال باز بمانند و در دیدار رده بندی مقابل عربستان به میدان بروند.

ملی پوشان کشورمان که پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا در مصاف با سعودی ها تن به شکست داده بودند برای جبران انتقام و شکست سبزپوشان تا دندان مسلح عربستانی وارد زمین مسابقه شدند.

وسلین وویوویچ که روز قبل از بازی با عربستان چند بازیکن کلیدی و مهم خود را به علت مصدومیت و محرومیت از دست داده بود کار سختی را در مصاف با سعودی های پیش رو داشت اما این مربی صاحب نام و خوش آتیه با تفکرات بسیارخوب از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفت تا سربازان کشورمان با پیروزی ۳۰ بر ۲۱ در پایان ۶۰ دقیقه بابرد از زمین مسابقه خارج شوند تا ضمن کسب مدال برنز این مسابقات انتقام شکست مقابل این تیم در مسابقات آسیایی را گرفته باشند.

قطر نیز در فینال ترکیه میزبان را شکست داد تیمی که ما در بازی نخست مرحله گروهی موفق به شکست آن شدیم و در شرایطی که ترکیه در این مسابقات دو شکست را متحمل شد نایب قهرمانی را از آن خود کرد و ایران با قبول تنها یک باخت مقابل قطرِقهرمان، عنوان سومی را کسب نمود.

تیم ملی هندبال بزرگسالان مردان ایران با کسب مقام سوم و مدال برنز پنجمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی موفق شد بعد از هشت سال صاحب‌ مدال شود تا این مدال که دست کمی از طلا نداشت شروعی برای ماجراجویی های جدید هندبال ایران باشد، رشته ای که در یکسال گذشته در رده های سنی مختلف در هر دو بخش اقایان و بانوان ضمن درخشش در بازی‌ها آسیایی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده است.

گزارش: فرنوش صادق زاده