پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

نیازهای دیپلماسی بین المللی ورزش ایران

زمانی اندک برای انتخابات کمیته ملی المپیک باقی مانده است. دستگاه دیپلماسی بین المللی ورزش که می تواند آینه تمام نمای اقتدار ورزش ملی باشد و در عین حال پل ارتباطی محکم با دول مختلف که در سایه منشور المپیک امکانپذیر می شود.

کاری به صف بندی های به وجود آمده این روزهای اهالی ورزش و مدعیان احراز سمت ها و کرسی ها نداریم فقط تاکید می کنیم که کمیته ملی المپیک جای رفیق بازی و مسامحه نیست. باید شخصیت هایی را برگزید که توانایی بالقوه و از خودگذشتگی به معنای واقعی را داشته باشند. یا آنانی که خود را محق نشستن روی صندلی ریاست کمیته ملی المپیک می دانند باید آگاه باشند که حتی در و پنجره های این تشکیلات در ابعاد بین المللی اهمیت دارد و نمودار فرهنگی و ورزشی یک کشور بزرگ به نام ایران است. کمیته ملی المپیک را نمی توان باندی و سرسری اداره کرد. به هر روی انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی ۶ شهریور ماه برگزار خواهد شد که روسا و مقامات زیادی برای تصدی پست ریاست این کمیته ثبت نام کرده اند. در این میان اما حضور رییس کمیته ملی پارالمپیک در انتخابات کمیته ملی المپیک مورد توجه بوده است.

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در تازه ترین اظهارنظرش درباره انتخابات کمیته ملی المپیک با تاکید بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر گفت: با وجود حضور شخصیت کارآمدی همچون آقای خسروی وفا ضرورتی برای حضور اینجانب در انتخابات کمیته ملی المپیک وجود نداشت.

وی افزود: آقای خسروی وفا کارنامه روشن و مشخصی دارد لذا حضور ایشان دغدغه های من درباره کمیته ملی المپیک را رفع می‌کند. و ما در خبرگزاری البرز ورزشی نیز حاج محمود خسروی وفا را مردی کاردان، پخته و مدیر می دانیم. هرچند که در نهایت شخصیت هایی که آرای خود را به صندوق می اندازند، مکلف هستند که شایستگی ها را لحاظ کنند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی