جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا – تهران؛

گذر از خوان چشم بادامی ها

تیم بسکتبال جوانان ایران بعد از نمایش انتقادآمیز مقابل لبنان در روز نخست دیروز در مصافی نفس گیر 68-66 از سد ژاپن گذشت.

ژاپنی ها در کوارتر اول و دوم مسلط بودند و بیش از 20 امتیاز از تیم ایران جلو افتادند، اما از کوارتر سوم و چهارم بازیکنان ایرانی به خود آمدند و با نمایش عالی و اقدامات چشمگیر تاکتیکی و حرکات پیرامونی تیم ژاپن را تحت فشار قرار دادند و در نهایت با دو امتیاز اختلاف برنده میدان شدند.

در این بازی محمد امینی سانتر بندرعباسی تیم جوانان بهترین بازیکن میدان بود. او و ماتیار احمدپور در کنار صارم جعفری مثلث کارساز تیم ایران بودند. این پیروزی ثابت کرد که تیم جوانان ما توانایی های بالقوه ای دارند. ابوذر مارکولایی گزارشگر شبکه رادیویی ورزش که این بازی را با هیجان خاصی گزارش کرده است، می گوید: امروز در مرحله حذفی باید مقابل کره جنوبی بازی کنیم. این مسابقه مرگ و زندگی برای بسکتبال جوانان است؛ چرا که در صورت پیروزی به جمع چهار تیم نیمه نهایی خواهیم پیوست و جواز حضور در مسابقات جام جهانی جوانان را به دست خواهیم آورد. اما شکست به منزله سقوط و عدم راهیابی به پیکارهای جهانی است.

تیم ایران را سیامک ویسی هدایت می کند. بازیکن سابق تیم ملی که در سال های اولیه مربیگری خود می تواند از این طریق پلی به سوی آینده روشن بنا کند.

نویسنده: ج - دوستدار