پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با مربی ایرانی بوندسلیگا؛

کاظمی؛ تیم ملی یعنی اعتبار بین المللی

هرگز از خودمان تعریف نکرده ایم، چون معتقدیم مردم بهترین گواه و قاضی هستند اما برای برخی از ملی پوشان والیبال انگار هنوز قضیه خوب جا نیفتاده است.

پرویز کاظمی بازیکن و مربی سابق تیم ملی که در بوندس لیگای آلمان فعالیت می کند، با اشاره به اقدامات برخی از بازیکنان والیبال که تیم ملی را رها کرده اند، می گوید: دو بار با استقلال قهرمان لیگ شدم، عضو تیم ملی بودم، در لیگ های ترکیه و آلمان که پر از بازیکنان خارجی بود، توپ زدم و با یک تیم لوکزامبورگی قهرمان کشورهای آن منطقه شدم و به اتفاق جلال شاهسوند و جاوید نجفی بالاترین کارت مربیگری اروپا را گرفتیم اما هیچ وقت ادعایی نکرده ایم. در اروپا برای گرفتن کارت مربیگری حرفه ای باید یک سال در معرض آزمون و آزمایش باشیم اما می دانید که در کشور خودمان زمانی که دست اندرکار شدم چقدر بر سر راهم سنگ اندازی کردند اما هرگز به خود اجازه انتقاد ندادم.

کاظمی اضافه می کند: زمان ما هر دو سال یک سفر نبود. اما من و همدوره هایم سالی فقط شش مسابقه برون مرزی داشتیم، می توانستیم در سطح دنیا مطرح شویم و حسرت امکانات امروزی والیبال ایران را می خوریم. لذا تعجب می کنم که چطور بعضی از بازیکنان تیم ملی ناشکری می کنند و برای فدراسیون شاخ و شانه می کشند. ورزش والیبال به ما آموخت نمک شناس و قدردان باشیم. به همین دلیل به دوستان جوان مان در تیم ملی سفارش می کنم که اعتبار و شأن تیم ملی را حفظ کنند. من در سن 66 سالگی دنبال هیچ موقعیتی نیستم ولی همواره به تیم ملی و والیبال ایران افتخار کرده ام.

کاظمی که با تیم ایران در مسابقات بین المللی پیشکسوتان ترکیه شرکت کرده و مقام قهرمانی را به دست آورده است، در خاتمه می گوید: به عشق دیدن هم دوره هایم از آلمان به ترکیه رفتم و این یعنی تعصب و وابستگی به سرزمین پدری. این درس را باید بازیکنان جوان و ملی پوشان ما هم بیاموزند و ابدا به خود اجازه پشت کردن به تیم ملی را ندهند.

گفت و گو: جمشید حمیدی