جمعه هفتم اردیبهشت ماه

پیروزی خوب برای تیم ملی بسکتبال

تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن در چارچوب مسابقات انتخابی پنجره سوم جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند و برخلاف دیدارهای دوستانه ای که چندی پیش در حوالی توکیو برگزار شد این بار ملی پوشان ایران با نتیجه 79-68 به برتری دست پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تیم سرعتی ژاپن این بار در سد بازیکنان بلند قامت ایران متوقف شدند.

تیم ملی ایران در این بازی ۹ اقدام موفق از اشتباهات حریف، ۲ ضد حمله موفق و ۱۶ اقدام موفق در موج دوم حملات داشت. در مجموع تیم ملی ایران ۲۸ اقدام موفق در منطقه رنگی و ۱۴ اقدام موفق را خارج از منطقه رنگی به ثبت رساند.

در سمت مقابل نیز تیم ملی ژاپن ۱۹ اقدام موفق از اشتباهات حریف، ۱۴ ضد حمله موفق و ۲ اقدام موفق در موج دوم حملات داشت. در مجموع تیم ملی ایران ۲۸ اقدام موفق در منطقه رنگی و ۱۲ اقدام موفق را خارج از منطقه رنگی به ثبت رساند.

ایران در ریباندها نیز نسبت به ژاپن برتری داشت. شاگردان سعید ارمغانی در این بازی ۵۱ ریباند (۳۴ ریباند دفاع و ۱۷ ریباند حمله) را مقابل ۳۲ ریباند (۲۲ ریباند دفاع و ۱۰ ریباند حمله) تیم ژاپن به ثبت رساندند.

 یخچالی، بهترین بازیکن دیدار ایران - ژاپن

طبق آمار منتشر شده نیز بهنام یخچالی، گارد لژیونر تیم ملی ایران با ثبت ۳۰ امتیاز، ۳ ریباند، ۳ پاس‌ گل و یک توپ ربایی، تاثیرگذاری ۲۷ را در این دیدار به ثبت رساند تا بالاتر از «یودای بابا» ژاپنی بهترین بازیکن زمین شود

)یودای بابا) گارد نام آشنای تیم ملی ژاپن هم در این بازی با ثبت تاثیر گذاری ۲۶ دیگر ستاره زمین بود. او در این دیدار ۲۷ امتیاز، ۵ ریباند، ۲ پاس گل و ۲ توپ ربایی را به نام خود ثبت کرد.