جمعه هفتم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناسانه پناهگر در هفته چهارم فوتبال برتر؛

فولاد با سپاهان، فوتبال کاملا پرتغالی بود

لیگ فوتبال برتر هفته چهارم خودرا با صدرنشینی پرسپولیس پشت سر گذاشت. از نگاه اکثریت کارشناسان فوتبال، بازی ها هفته به هفته به سمت و سوی دیدارهای جذاب همراه با تنش و حرف و حدیث پیش می رود. قاسم پناهگر کارشناس کهنه کار فوتبال به درخواست گروه فوتبال پایگاه خبری البرز ورزشی نگاه خود را در خصوص دیدارهای هفته چهارم اینگونه به کار گرفت.

دیدار سپاهان وفولاد را بازی برتر هفته دیدم. بار فنی بالایی همراه داشت. دو تفکر نزدیک به هم که به فوتبال پرتغال شباهت دارد در روند حرکتی دو تیم دیده شد. سپاهان با مورایس پرتعالی که این مربی در فوتبال صاحب جایگاه است ونکونام که تجربه کارلوس کی روش را همراه دارد فوتبالی را دیکته کردند که به فوتبال روز با نکته های فنی و تماشاگر پسند برابری داشت.

با توجه به تجمعی که در قلب دفاع دو تیم دیده شد،حرکت از لاین های کناری در دستور کار قرار داشت.بازیکنان رونده وروبه جلویی که در کناره های دو تیم به کار گرفته شده بود عملا شکل بازی را به مرحله ای هدایت می کرد که لحظه به لحظه بر جذابیت بازی افزوده می شد.نیروی جوانی و ضریب هوشی بالا سبب شده بود تا پرس از بالا ودقت در اجرای تاکتیک های تیمی از این بازی تصویری به نمایش بکشاند که نه تنها فراتر از لیگ وبلکه در حد فوتبال آسیا دیده شود.پاپس کشیدن هرگز دیده نشد وشکل بازی برای رسیدن به حداقل امتیاز در روحیات دو تیم بدون تعریف ماند.این بازی جالب فقط یک اشتباه داشت وآن پاس رو به عقب مدافع سپاهان بود که پاتوسی از این اشنباه سود برد وگل دیرهنگام سپاهان را رقم زد، گرچه با توجه به تعادل در قدرت دو تیم نتیجه تساوی معقول به نظر می آمد.

استقلال در خانه اش نتیجه کم رنگی از پیروزی را مقابل نفت مسجد سلیمان دریافت کرد،این تیم قهرمان دوره قبل است،در این فصل تقویت هم شده است، ستاره فراوان دارد، اما خوب بازی نمی کند، این مشکل را باید در تفکرات ساپینتو جستجو کرد، چون هنوز تیمش را نشناخته است، او باید جنب وجوش خودش در کنار زمین را در تمرینات به کار بگیرد.

پرسپولیس متحول شده است. بازیکنان خوبی در اختیار دارد، گل محمدی باید شرایطی را فراهم سازد تا از فاز کسب نتایج تساوی خارج شود، چون در مراحل پایانی بازی ها نتایج تساوی های فعلی مشکل ساز خواهد شد، گرچه در مقابل نفت آبادان تغییرات نسبی قابل لمس بود.

از تیم قلعه نوعی یعنی گل گهر نباید بی تفاوت گذشت. فوتبال در زمین این تیم را در هفته های آینده خطر ناک نشان خواهد داد.تراکتور تیم خوبی دیده شد،اما باورها در این تیم هنوز رشد نکرده است.