شنبه هشتم اردیبهشت ماه

بازتاب بازگشت کی روش از نگاه کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال

خوب یا بد و درست یا غلط، کارلوس کی روش مجددا به تیم ملی فوتبال ایران بازگشت. در این میان برخی ها این بازگشت را لازم و اقدام اصولی تشخیص داده اند و دسته دیگر  حضور کی روش را به ضرر تیم ملی وفوتبال ایران می دانند.

نظرات تنی چند از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال را جویا شدیم. قصد قضاوت نیست، اما با مطالعه نظرات کارشناسان متوجه خواهید شد که  اقدام فدراسیون تاج در کنار زدن اسکوچیچ از تیم ملی و باز گرداندن کارلوس کی روش امری ضروری و به جا بوده یا راه به اشتباه طی شده است.

 

روشن: فو تبال ما دنده رو به جلو ندارد

اسطوره فوتبال کشورمان همچنان اعتقاد دارد که آمدن و بازگشت کی روش به فوتبال ایران  نوشیدن سم است. دنیا رو به جلو در حال حرکت است، اما فوتبال ما دنده رو به جلو ندارد و برگشت به عقب حرکت می  کند. کی روش هشت سال در فوتبال ما حضور داشت و در این مدت یک آجر روی آجر نگذاشت. یک قهرمانی و یک تشتک هم به عنوان جام قهرمانی برای فوتبال ما به ارمغان نیاورد، اکنون ایشان را به چه منظور آورده ایم.

در جام جهانی با کی روش و بدون کی روش هیچ اتفاقی برای فوتبال ما رقم نخواهد خورد.

 

فرشاد پیوس: با اسکوچیچ رفتار خوبی نشد

آقای گل سابق فوتبال کشورمان در خصوص باز گشت مجدد کی روش به فوتبال کشورمان می گوید: آنچه که در مورد کنار زدن اسکوچیچ به کار گرفته شد، منطقی وعقلانی نبود. در حقیقت با این کار به بازیکنان قیام کرده علیه اسکوچیچ حق داده شد که رفتارشان مناسب بوده است. اسکوچیچ قربانی شد و این به خاطر رفتار برخی از بازیکنان بود.

اما در مورد کی روش باید گفت: متاسفانه این مربی در هر جایی که دیده شد فقط یک روش را همراه داشت،از این رو فوتبال کی روش نچسب تلقی می شود.فوتبال او دفاع ودل بستن به ضد حمله است، این روش و تاکتیک  در فوتبال جهان منسوخ شده است، اما همین کی روش یک مدیر توانمند است.تیم ملی به چنین مدیری در جام جهانی نیاز دارد. مدیریت کی روش قوی است وبازیکنان مجبور هستند در فضای و چارچوب وظایف خود حرکت کنند، اما به لحاظ مسایل فنی به روز نیست.

گذشته از این نگاه اعتقاد دیگری هم دارم. اگر مسئولیت تیم  به یک مربی ایرانی داده می شد، شک نداشته باشید که با این رفتار مسیر استفاده از مربیان ومحصولات داخلی هموار  و در جام ملت های آسیا که پس از جام جهانی برگزار خواهد شد با قدرت بلامنازع دیده خواهیم شد.