جمعه هفتم اردیبهشت ماه
متن و حاشیه دیدار ایران – اروگوئه؛

حمیرا اسدی، مدیر تیم ملی شد

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه یک بر صفر پیروز شد. تک گل تیم ایران را مهدی طارمی به ثمر رساند. اروگوئه زمانی بازیکنان بزرگی در سطح بین المللی داشت مانند مازور کیه ویچ، اما اکنون نیز یک تیم قابل احتساب به شمار می آید و باید دید که آیا در مسابقه با ملی پوشان ما از ترکیب اصلی خود استفاده کرد یا بیشتر به جنبه های آزمون و خطا توجه داشت.

ملی‌پوشان کشورمان در شرایطی در این بازی سخت مقابل تیم سیزدهم رنکینگ فیفا به برتری رسیدند که در بسیاری از آمار مسابقه ضعیف‌تر از حریف عمل کردند.

تیم ملی در این بازی 6 موقعیت گلزنی به دست آورد که چهار فرصت در چارچوب دروازه سرخیو روچت بود. در مقابل لاسلسته در 15 موقعیت خود 6 بار در چارچوب دروازه ایران ضربه زد.

درصد مالکیت توپ در این مسابقه 64 در مقابل 36 به سود شاگردان دیه‌گو آلونسو بود و آنها در برابر 362 پاس بازیکنان ایران 614 پاس دادند.

درصد ارسال پاس‌های صحیح اروگوئه نیز در این بازی 86 درصد بود در شرایطی که تیم کشورمان در ارسال 76 درصد پاس‌های خود موفق عمل کرد.

ایران در این مسابقه هیچ کرنری روی دروازه حریفش ارسال نکرد اما هم‌تیمی‌های لوئیز سوارز نیز نتوانستند از 5 کرنر خود بهره‌ای ببرند.

و خبر دیگر اینکه نام حمیرا اسدی از کارکنان عالی رتبه فدراسیون فوتبال به عنوان مدیر تیم ملی ثبت شده بود. ظاهرا وی و محمدنبی امور جاری و ساری تیم ملی را برعهده دارد.