شنبه هشتم اردیبهشت ماه
چرا چهار دوازه بان؟!

اسامی بازیکنان تیم ملی ایران اعلام شد.

 نکته سوال برانگیز حضور ۴ دروازه‌بان در تیمی است که احتمالا بیش از سه بازی در جام جهانی حضور نخواهد داشت.

حسینی، بیرانوند، نیازمند و عابدزاده در لیستی قرار گرفتند که می‌شد بازیکنی در پستی دیگر جای یکی از آنها را گرفته و البته کارآمدتر باشد. کی‌روش به این سوال جواب داده است. او می‌گوید: تصمیم سختی برای کنار گذاشتن برخی بازیکنان داشتم. تصمیم گرفتم ۴ دروازه‌بان به جام جهانی ببریم، نه تنها به خاطر آنکه استحقاقش را دارند، بلکه می‌توانند از تمرینات ما در آنجا حمایت کنند.

یعنی او در سخت ترین شرایط طبق گفته خودش یک بازیکن در سطح ملی را خط زده که یک دروازه بان را برای همراهی در تمرینات با خود ببرد. یعنی ۳ دروازه بان دیگر امکان برآوردن این شرایط را نداشتند؟ اما شاید همچون ادوار گذشته با وجود قدرت‌هایی که در جام جهانی حضور دارند در مرحله اول حدف می‌شویم و بیش از سه بازی برگزار نخواهیم کرد. از طرفی حتی اگر صعود هم کنیم باز هم لزوم همراهی ۴ دروازه بان در چنین محدودیت انتخاب بازیکنی منطقی نیست.

دلیل کی‌روش از نظر نگارنده قابل دفاع نیست اما این که در تصورات او چه می‌گذرد هم قابل تصور نیست. ایران رقابت سختی در گروهی پر حاشیه دارد و چه بهتر بود از میان ستاره‌هایی که خط خوردند و هر کدام به توانایی فنی آنها آگاهیم، یک نفر به جای یکی از این چهار دروازه‌بان راهی جام جهانی می‌شد. شاید حالا زمان مناسبی برای انتقاد از تیم ملی نباشد اما قطعا حسرت جام جهانی برای خط خورده هم بسیار سخت، سرد و سنگین است.

نویسنده: نیلوفر مژدهی