شنبه هشتم اردیبهشت ماه

اعتراض فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی

نامه اعتراضی فدراسیون کشتی ایران به آمریکا جهت حضور در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد که قرار است طی دو روز 19 و 20 آذر ماه در آیووا آمریکا برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تیم کشورمان با دو تیم ژاپن و منتخب جهان همگروه شده است و در گروه دیگر نیز تیم ‌های آمریکا، مغولستان و گرجستان حضور دارند. با توجه به تفاوت ساعت ایران و آمریکا و پرواز طولانی بین دو کشور، فدراسیون کشتی ایران بلیت سفر به آمریکا را برای روز دوشنبه هفته آینده (14 آذر) رزرو کرد تا اعضای تیم آزاد حداقل چهار روز پیش از آغاز جام جهانی در شهر محل برگزاری مسابقات مستقر شده و آنها دچار جت لگ نشده و تطابق ساعت در بین کشتی‌گیران ایجاد شود. با این وجود با توجه به اینکه هنوز برای هیچ کدام از اعضای تیم ایمیلی مبنی بر صدور ویزا نیامده که این کار در چند روز اتفاق خواهد افتاد. بعید به نظر می‌رسد که این تیم بتواند در تاریخ در نظر گرفته راهی آمریکا شود. در ضمن فدراسیون کشتی طی نامه‌ای به فدراسیون کشتی آمریکا مراتب ناراحتی خود را از این مسئله اعلام کرد.

همچنین طی ایمیلی به اتحادیه جهانی اعلام شد که با عدم تسریع در روال صدور ویزا و تغییر زمان‌ بندی سفر، با توجه به اختلاف 10 ساعت بین مبدأ و مقصد سفر، دو تیم ایران و آمریکا در شرایطی برابر مقابل هم قرار نخواهند گرفت. این ها همه احتمالاتی است که ویزای تیم کشتی آزاد برای مسابقات جام جهانی آمریکا صادر شود.