جمعه هفتم اردیبهشت ماه
همه چیز از جام جهانی

سخت جان‌ها در انتظار یک هشتم

رقابت های جام جهانی قطر در مرحله گروهی به پایان رسید و تکلیف ۱۶ تیم صعود کننده به مرحله حذفی این رقابت‌ها مشخص شد.

در بین تیم‌ های صعود کننده سه تیم استرالیا، ژاپن و کره جنوبی از آسیا دیده می‌شوند. از اتفاقات مهم این جام حذف تیم آلمان، یکی از امیدهای قهرمانی این دوره از مسابقات بود. هر چند بجز آلمان، مکزیک و اروگوئه نیز حدف شدند که این نشان از پیشرفت فوتبال در دیگر کشورها دارد. این دوره از رقابت‌ها که در قطر برگزار می‌شود فارغ از هر حاشیه ای جذابیت زیادی داشت. رقابت‌های نزدیک و تلاش تیم ها و رقابت برای بقا در جام از جمله زیبایی های این دوره از رقابت‌ها بود. بازی تیمی چون عربستان که گمان نمی‌رفت اینگونه بدرخشد نیز از جمله جذابیت های جام جهانی در قطر بود. هر چند قطر  به عنوان تیمی آسیایی میزبان هرگز انتظارات را بر آورده نکرد. مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی این بار دو بازی پر گل داشت. ایران با دریافت ۶ گل از انگلیس و به ثمر رساندن ۲ گل یکی از بازی های پر گل این دوره بود و از سوی دیگر اسپانیا با ۷ گل کاستاریکا را غافلگیر کرد. حضور VER در رقابت‌ های این دوره جام جهانی و نصب حسگر روی توپ در کنار احتساب دقیق زمان های تلف شده هر بازی بر جذابیت های این رقابت‌ها افزود.

گل های بسیاری مردود شد و گلی که تصور نمی‌شد قبول شود با کمک همین تکنولوژی ها پذیرفته شد. از جمله حساسترین آنها می‌توان به گل دوم ژاپن مقابل اسپانیا اشاره کنیم که منجر به صعود این تیم به مرحله بعدی شد و همچنان حرف و حدیث‌ های زیادی پیرامون آن وجود دارد. این گل سرنوشت ‌ساز منجر به صدرنشینی ژاپن در گروهE و حذف دردناک آلمان از این رقابت‌ ها شد.
از حساس ترین رقابت‌های این جام می توانیم به بازی های هفته پایانی گروه Hاشاره کنیم جایی که کره‌ جنوبی با شکست پرتعال در انتطار جشن صعود بود. در دیگر بازی این گروه اروگوئه هر چند غنا را با دو گل شکست داد اما با تفاضل گل برابر  با کره جنوبی هم امتیاز شد اما به دلیل گل زده کمتر از صعود باز ماند تا اشکهای سوارز پایان کار این تیم آبی‌پوش در این دوره از رقابت‌ها باشد. به این ترتیب رقابت‌های یک‌ هشتم نهایی از امروز مجددا از سر گرفته می‌شود.
یک هشتم نهایی
شنبه ۱۲ آذر، ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه خلیفه: هلند - آمریکا
شنبه ۱۲ آذر، ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی: آرژانتین - استرالیا
یکشنبه ۱۳ آذر، ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه: فرانسه - لهستان
یکشنبه ۱۳ آذر، ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت: انگلیس - سنگال
دوشنبه ۱۴ آذر، ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الجنوب: ژاپن - کرواسی
دوشنبه ۱۴ آذر، ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ۹۷۴: برزیل - کره جنوبی
سه شنبه ۱۵ آذر، ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی: مراکش - اسپانیا
سه شنبه ۱۵ آذر، ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لوسیل: پرتغال – سوئیس

گزارش: نیلوفر مژدهی