پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پیشبازی مراکش مقابل پرتغال

شیر های اطلس به کجا می رسند؟

ترکیب در حالی که میدان رقابت تیم ها کماکان باریک تر می شود، تیم پیشرو مراکش تا ساعاتی دیگر در ورزشگاه الثوماما با حریفان مرحله یک چهارم نهایی پرتغال دیدار می کند.

شیرهای اطلس که اکنون برای حضور در چهار مرحله نهایی مبارزه می کنند، قبل از پیروزی قاطعانه در ضربات پنالتی برای اولین بار به این مرحله از جام جهانی رسیدند. درحالی که سلکائو با حذف سوئیس در مرحله یک شانزدهم نهایی، متحول شد.

اشرف حکیمی ظریف ترین ضربه های پایانی را در مستر کلاس دفاعی مراکش در روز سه شنبه اعمال کرد، تا با  پنالتی پاننکا - اسپانیا را به شکست 3-0 محکوم کند و نماینده ملت های آفریقای شمالی را به مرحله یک چهارم نهایی برساند.

شاگردان ولید رگراگی پس از جنگیدن سخت برای مقاومت در برابر رویکرد مرگ با هزار پاس اسپانیایی، بخش عمده ای از مالکیت توپ را در اختیار گرفتند تا به تساوی بدون گل دست پیدا کنند و زمینه را برای یک فینال تماشایی فراهم سازند می دانید که طی آن یاسین بونو، دروازه بان دو ضربه نقطه ای را مهار کرد. و به عنوان نمادی جاودانه در رباط، مراکش تبدیل شوند.

مبدل شدن به چهارمین تیم آفریقایی که به یک هشتم نهایی جام جهانی صعود می کند و اولین تیم بعد از 12 سال ورزشگاه شهر آموزش و پرورش را وحشت زده کرد، زیرا این ورزشگاه عمدتاً توسط هواداران مراکشی پر شده بود که شور و شوق آنها ویژگی برجسته این فینال ها را ثابت کرده است. تنها حضور قبلی شیر های اطلس در یک شانزدهم نهایی در سال 1986 باز می گردد و مردان رگراگی نه تنها زمینه جدیدی را برای ملت خود، بلکه برای جهان عرب گشوده اند. در این روند، آن ها سیر شکست ناپذیری در جام جهانی را به پنج بازی افزایش دادند و ششمین کلین شیت قابل توجه خود را از هفت بازی اخیر حفظ کردند.
در تیم با کیفیت و متعهد حکیمی، نوشیر مزرویی، مدافع کناری، به علاوه مدافعان میانی و مجری خستگی ناپذیر آنها، سفیان امرابات، تیم مراکشی که بخشی از دیاسپورا هستند، به یکی سخت ترین واحد های دفاعی فوتبال بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

مراکش علی رغم شکست دیر هنگام مقابل کره جنوبی در شرایطی که قبلاً واجد شرایط بود، تیمش را دیده بود که در مرحله اول جام جهانی به عنوان برنده گروه H صعود می کند و با سه برد و 12 گل جشن صعود گرفته اند.

اما پرتغالی ها با وجود تمام موفقیت ‌هایشان در سطح جوانان، ایبری‌ها هرگز به فینال بزرگسالان جهانی راه پیدا نکرده‌اند، دیدار شنبه با مراکش فرصتی برای یک قدم نزدیک‌تر شدن به بزرگ‌ترین جایزه این بازی زیبا را فراهم می‌کند. باید دید آیا شکفتی سازی های مردان قاره آفریقا ادامه پیدا می کند یا پرتغال سرفراز می شود؟

نویسنده: هستی رفیعی